סמוטריץ’: צה”ל לא רוצה להילחם בצפון, ראשיו אחראים לטבח

שר האוצר מתח בראיון ביקורת חריפה על ראשי צה"ל: "אומרים לנו שהם מוכנים למערכת רב זירתית - וברגע האמת מתקפלים" • "אותם שנכשלו ב-7 באוקטובר לא מתביישים היום לתדרך נגדי" • "אני אחראי ל-9 חודשים שלא הפכתי שולחן בקבינט" • "העסקה המוצעת לא קרובה לעבור אותי"
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ד / 05.06.2024 09:40

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ביקר הבוקר (רביעי) בחריפות, בראיון לתכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’  את ראשי צה”ל, והתייחס ל’מתווה הכניעה’ המסתמן לעסקת שחרור חטופים –  ולמצב בחזית הצפונית.

היום זה קורה: האם אתה תזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

“המציאות היא שצה”ל לא רוצה לצאת למערכה בצפון, ראשי הצבא אחראים לטבח ב-7 באוקטובר”, אמר סמוטריץ’ בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן.

שר האוצר נשאל בראיון האם צה”ל הוא שמונע מלחמה בלבנון –  והשיב: “צריך לשאול שאלות קשות את צה”ל ולאתגר אותו, לא להשאיר צ’ק פתוח למפקדים שאומרים לנו שהם מוכנים למערכת רב זירתית – וברגע האמת מתקפלים.

“הביקורת שלי על הצפון הופנתה לראשי מערכת הביטחון שמהססים לצאת לפעולה רחבה בצפון כבר חודשים”. הוא הוסיף והאשים: “הצבא אומר שהוא נערך שנים וברגע האמת לא יודע לספק את הסחורה”.

סמוטריץ’ הדגיש: “צריך לצאת לכיבוש קרקעי בלבנון, להקים שם רצועת ביטחון. אנחנו נפרק חצי מלבנון ותשתיותיה”.

כשנשאל האם יש לו אחריות כלשהי למחדל ה-7 באוקטובר – הטיח האשמות קשות בראשי מערכת הביטחון: “תפסיקו עם הדמגוגיה. הטבח לא קשור אליי, הוא כשל הגנתי מודיעיני-מבצעי מטורף. מי שאחראי לו כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה. זו קונספציה של צה”ל. מי מתדרך נגדי בעיתונים? ראשי צה”ל, אותם אנשים שנכשלו ב-7 באוקטובר לא מתביישים היום לבקר אותי.

“חבל שכולם עוד לא הלכו הביתה. התפקיד שלי עד כה שלא הפכתי שולחן כל החודשים הללו. אין בין הטבח אלי שום קשר. אני אחראי לתשעה חודשים שלא הפכתי שולחן בקבינט”.

סמוטריץ’ התייחס גם לעסקת החטופים אותה כינה “עסקת כניעה”: “הסכמתי בעבר עם הרבה כאבי בטן להסכם של תמורת שלושה מחבלים; גם אז וגם היום – אין עסקה טובה עם השטן. העסקה הקודמת הייתה יום הפוגה על עשרה חטופים שכל אחד תמורת שלושה מחבלים ‘קלים'”.

שר האוצר הוסיף: “אנחנו רק מרחיקים מאיתנו עסקה. זו עסקה מופקרת. הייתה אמירה חד משמעית שאני התנגדתי לעסקה הקודמת שדנו בה בקבינט לפני שבועיים. ביום חמישי התברר שניתנה עוד עסקה בחוסר סמכות. העסקה הזו רק תרחיק שחרור חטופים כי סינוואר רק יתבצר בעמדתו. שחררנו הרבה מאוד חטופים כשהפעלנו לחץ צבאי כבד”.

לדבריו, “העסקה המוצעת לא קרובה לעבור אותי. לא אאפשר שחרור של מאות מחבלים עם דם על הידיים לצורך עסקה. זה יסכן את עם ישראל. את החטופים צריך להחזיר על ידי חיסול סינוואר ודף והגברת הלחץ הצבאי”.

סמוטריץ’ מתח ביקורת על התנהלות קבינט המלחמה: “קבינט המלחמה מקבל המון החלטות שגויות, גיביתי החלטות שגם לא הייתי שלם איתן, אבל עשיתי זאת בשם האחדות. יש שלב שבו אני מתקשה להזדהות עם ההחלטות שמתקבלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות