אבל בחב”ד: ראש מפעל השליחות, הרב משה יהודה קוטלרסקי ז”ל

הרה"ח רבי משה יהודה קוטלרסקי ז"ל, סגן יו"ר המרכז לעניני חינוך, ויו"ר כינוס השלוחים העולמי נפטר בגיל 75, לאחר שהתמודד בשנים האחרונות עם מחלה קשה
יוסף גרינבוים
כ"ח אייר התשפ"ד / 04.06.2024 23:32

ברוך דיין האמת: בניו יורק נפטר אחר הצהרים (שלישי, שעון ניו יורק), בגיל 75, הרה”ח רבי משה יהודה קוטרלסקי ז”ל, סגן יו”ר המרכז לענייני חינוך של חב”ד ומי שעמד בראש מפעל השלוחים העולמי.

המנוח ז”ל נולד בראש חודש סיון תש”ט בשכונת קראון הייטס, להוריו הרב הירשל קוטלרסקי, מתלמידי ישיבת חב”ד בפולין, ולאמו מרת גולדה ע”ה. אביו איבד כמעט את כל משפחתו בשואה וניצל בנס, כאשר הצליח לברוח לסין, דרך וילנה.

בבבחרותו למד בישיבות חב”ד בקראון הייטס ובישיבת חב”ד המרכזית שבמרכז חב”ד העולמי-770.  עם הגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת רבקה קאזן, בתם של הרה”ח רבי זלמן ורעייתו קאזן, שליחי חב”ד בקליבלנד שבמדינת אוהיו.

לתפקידו במרכז לענייני חינוך של חב”ד נכנס לאחר נישואיו, תחת מנהל ‘המרכז’ מיום היווסדו הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב ז”ל, מזכירו האישי של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

בתפקידו היה מעורב ביוזמת ה’מרכז שליחות’ – במסגרתה יוצאים מאות תלמידי ישיבות חב”ד בחודשי הקיץ וחופשת הפסח למקומות נידחים בעולם, כדי לקרב יהודים – וראה ביוזמה חלק מרכזי מתפקידו עד אחרית ימיו.

בסוף שנות ה-60 כבר נשלח לקהילות יהודיות מרוחקות כדי לזהות את הצרכים היהודים במקום ולבדוק אם ישנה תשתית שתאפשר הקמת בית חב”ד קבוע במקום.

ככל שנקפו השנים הפך להיות מעורב יותר ויותר באיתור המקומות אליהן יצאו שלוחים, והיה מעורב בהקמת אין-ספור בתי חב”ד על פני הגלובוס.

המנוח ז”ל  נודע ביכולתו המיוחדת לגעת בלבבות, ליצור קשר עם יהודים מכל גווני הקשת, והצליח לגייס עשרות מיליונים עבור פעילויות חב”ד בעולם.

שורה ארוכה של נגידים, הילי הון שתרמו ותורמים למפעלי היהדות של חב”ד גוייסו  על ידו.

זכה להדרכות מקיפות ופרטיות מהרבי מליובאוויטש על כל צעד ובפרט בענייני הסיוע לשלוחים, כמו גם ‘כינוס השלוחים העולמי’ עליו ניצח מדי שנהו.

גולת הכותרת של פעילותו היה כינוס השלוחים העולמי, שמידי שנה כבש שיאים חדשים במספר השלוחים המשתתפים, בכינוס השלוחים האחרון, על אף מחלתו עימה התמודד, השתתף ואף נשא דברים בפני השלוחים, כשבנו הרב מנדי קוטלרסקי – שימלא את מקומו בתפקיד, מנצח על ארגון הכינוס.

הותיר אחריו את יבדלח”ט רעייתו מרת רבקה וילדיו:

הרב מנחם מענדל קוטלרסקי – מנהל מרכז ‘302’ במרכז לעניני חינוך
הרב דוד קוטלרסקי – שליח בלייקוויו, אילינוי.
הרב לוי יצחק קוטלרסקי – קראון הייטס.
הרב מאיר קוטלרסקי – פלורידה.
הרב ישראל קוטלרסקי – שליח בלאפייאט, פנסילוויניה.
בתו חנה, אשת הרב זלמן וואלוביק – שליח בפייב טאונס, לונג איילנד.
בתו שרה, אשת הרב ישעי’ בנימינסון – שליח בגלענוויו, אילינוי.
בתו נחמה, אשת הרב ברוך גרינברג – שליח באושנסייד, קליפורניה.
בתו גולדה, אשת הרב שמואל פערלשטיין – שליח בגיינסוויל, וירג’יניה.

הלוויית תצא מחר (רביעי) ממרכז חב”ד העולמי-770 בשעה 13:00, בדרכה אל חלקת חב”ד בבית החיים על שם מונטיפיורי בקווינס, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות