עופר וינטר: מי זה חמאס? מצ’וקמקים. מי זה חיזבאללה הזה בכלל

הקצין לשעבר נאם באירוע לרגל יום ירושלים: "התפקיד הראשון של צה"ל זה לנצח, להוריד את האויב על הברכיים" • "מי זה חיזבאללה הזה בכלל שבגללם הצפון מפונה? איך נותנים להם לשרוף את הצפון? הכל בראש וברוח" • "תודה על מחיאות הכפיים, אבל אל תחשבו שאני הולך לפוליטיקה"
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ד / 04.06.2024 23:22

תא”ל עופר וינטר נשא הערב (שלישי) דברים במהלך אירוע לציון ‘יום ירושלים’ בעיר אריאל, לראשונה מאז הודיע לו הרמטכ”ל הרצי הלוי על הדחתו מהמשך השירות בצה”ל.

וינטר הצהיר: “שאף אחד לא יבלבל לנו את השכל שאנחנו לא רוצים שלום. אנחנו עם השלום. אבל אני חושב שהאויב מפרש את השאיפה שלנו לשלום כחולשה. אתם יודעים, שבמזרח התיכון אין ברירה – בשביל לעשות שלום אתה חייב להיות אריה. התפקיד של צה”ל זה לנצח ולהכריע את האויב. לא הכל כל כך מורכב”.

עוד הדגיש: “למרות שקשה לראות איך יוצאים מהסיטואציה הזאת, אני מאמין שבסוף עם ישראל ינצח. אין לי ספק בכלל בעניין הזה ואני בטוח בזה כמו שהשמש זורחת בצהריים. אני יודע את זה וברור לי כי זו הרוח הישראלית הנצחית, הרוח של עם הנצח – ואנחנו מאמינים בצדקת הדרך ואנחנו יודעים שננצח. כל כך הרבה עמים ניסו לסלק אותנו מעל במת ההיסטוריה ואנחנו כאן. אין לנו דרך אחרת, אנחנו מאמינים בחזון הנביאים שבסוף נממש את מחויבויותינו לעולם כולו”.

לדבריו, “התפקיד הראשון של צה”ל זה לנצח, להוריד את האויב על הברכיים, אבל האויב לא מתרגש מהאיומים שלנו אחרת לא היו שורפים לנו את הצפון.

“אני מכיר אישית את רוב מפקדי השדה בצה”ל, והם עושים הכל כדי לנצח. הבעיה לא אצלם. הם מנצחים עם מה שיש. חוסר בתחמושת? אין לגיטימציה? שטויות ובלבולי מוח. מי זה האויב הזה בכלל? מי זה חיזבאללה הזה בכלל? יש כמה פלסטינים מצ’וקמקים שקוראים לעצמם חמאס. אני לא מזלזל אבל אפשר לפרק אותם”.

וינטר הזכיר:  “לפני עשור זכיתי להוביל את חטיבת גבעתי בצוק איתן ולפני הכניסה לעזה כתבתי איזה שהוא מסמך והקראתי אותו לחיילים. לפני היציאה לקרב אמרתי ‘אני נושא עיניי לשמיים וקורא שמע ישראל השם אחד אנחנו הולכים להילחם למענך’. היה אז רעש סביב זה, שהיה פחות מעניין, אבל היום הנחמה הגדולה שאין יחידה בצה”ל שיוצאת להילחם בלי לצעוק לשמיים. הנחמה היא שהאמת סופה לנצח”.

לדבריו,  “כדי להביא לניצחון חייבים להמשיך את האחדות שהתחלנו. לאחד את כל עם ישראל. איך עושים את זה? פשוט מאוד לא רבים. אני מאמין באחדות וזו לא רק סיסמה ובעזרת השם יחד ננצח”.

הוא ציין כי הוא אינו פונה לעשייה פוליטית לאחר שחרורו. “תודה על מחיאות הכפיים, אבל אל תחשבו שאני הולך לפוליטיקה. אני עדיין לוחם למען ישראל”.

מוקדם יותר היום התבטא וינטר על מצב הלחימה –  ואמר בביקור בישיבת שדרות: “אני מכיר אישית את רוב המפקדים בדרג השטח. הם עושים עבודת קודש, הם אריות”.

בביקור אמר על דור הלוחמים הנוכחי: “הם עושים הכי טוב עם מה שיש לנו, לא מתבכיינים. אין לי, חסר לי, אם רק היה לי עוד קצת תחמושת, אם הייתה לי לגיטימציה… האמת היא שיש לנו הרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת השחרור, וניצחנו הרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת ששת הימים והרבה יותר ממה שהיה לנו במלחמת יום הכיפורים וניצחנו”.

על החמאס אמר: “אנחנו מול אויב הרבה יותר חלש, זה רק אוסף פלסטינים מצ’וקמקים שקוראים לעצמם חמאס. מי אלו החיזבאללה שבגללם הצפון בוער ומפונה. הכל בראש וברוח”.

בראיון שנתן לעיתונאי ניצן שפירא בחדשות 12 התייחס להחלטת הרמטכ”ל – וכשנשאל אם נפגע מהחלטתו אמר: “ברמה האישית לא, ברמה הציבורית כן, אני לא כועס עליו ברמה האישית”. וינטר הוסיף: “כל החיים שלי אני מכוון לשליחות ציבורית. אני חושב שיכולתי לעשות דברים טובים יותר לעם ישראל כולל במלחמה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות