ישראל דורשת ערבויות: נמשיך במלחמה אם חמאס יעכב העסקה

מישהו פה סומך על ההבטחות של האמריקנים? קבינט המלחמה המצומצם החליט לדרוש את ערבויות אמריקניות בעקבות החשש שהפסקת הלחימה תאפשר לחמאס "למרוח" את המגעים ולהימנע מהשלמת העסקה
חרדים 10
כ"ח אייר התשפ"ד / 04.06.2024 21:23

קבינט המלחמה החליט לדרוש מארצות הברית ערבויות להמשך המלחמה. זאת, בעקבות נאומו של הנשיא ג’ו ביידן, שלאחריו עלה בישראל חשש שהפסקת הלחימה תאפשר לחמאס “למרוח” את המגעים וכך להימנע מהמשך המלחמה ומהשלמת העסקה.

מחר זה קורה: מי יזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

לפי דיווח הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’, בישראל חוששים ממצב שבו ארצות הברית לא תגבה את המשך המלחמה, ודורשים כעת ערבויות בנושא מהאמריקנים.

לפי בכיר בממשלה, ההחלטה – שהתקבלה פה אחד בקבינט המלחמה – עשויה להרחיק את ‘מתווה הכניעה’ לשחרור חטופים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הזכיר השבוע מה שוות ההבטחות של האמריקנים, שכן גם בסיוע ההומניטרי ממשל ביידן לא עמד בהתחייבותו: “אני מזכיר שזה אותו נשיא ארצות הברית שעמד פה ואמר, תנו להם סיוע הומניטרי ואם רק נגלה שמשאית אחת הולכת לחמאס, לא יהיה יותר. נו, זה קרה?”

שלושת התנאים של חמאס לעסקת חטופים

עוד פורסם הערב ב’כאן חדשות’,  כי במסגרת המגעים לחידוש המשא ומתן מתעקש חמאס על שלושה עקרונות:

• התנאי הראשון של ארגון הטרור הוא כי בהסכם יהיה כתוב באופן ברור כי הפסקת האש תהיה קבועה ולא בת קיימא. חמאס לא רוצה להשאיר שום סעיף בתחום האפור, כפי שישראל מעוניינת.

• התנאי השני של ארגון הטרור הוא כי על ישראל להיות הראשונה להסכים למתווה באופן פומבי, ורק לאחר מכן חמאס ידון בו וימסור את תשובתו.

• התנאי השלישי שדורש חמאס הוא כי על המדינות הערביות לא ללחוץ על הארגון לקבל את מתווה ביידן. לדברי חמאס, כל לחץ כזה רק מוביל לעיכוב עסקה ולא מקדם אותה.

חמאס רואה במתווה שהציג הנשיא האמריקני תוכנית חיובית, אך כפי שאמרו לכאן חדשות מוקדם יותר השבוע מקורות ברצועה, הוא מרגיש כי הוא מוכרח להגיש הסתייגויות פומביות למתווה, ולוודא שמשמעות העסקה היא סיום המלחמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות