נזקי שריפות הענק בצפון: פי שניים מהנזקים שהיו במלחמת לבנון ה-2

בצל ירי טילים מאסיבי וכטב״מים של חיזבאללה על יישובי הצפון: 96 מוקדי אש התפתחו ביממה האחרונה באזור הצפון • בקק"ל מעריכים: לאחר שיגיעו לכל האזורים, יתברר כי הנזקים גדולים  אף יותר
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"ד / 04.06.2024 21:42

עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי נשרפו בעקבות המטחים של חיזבאללה מלבנון – ואנשי הכבאות של קק״ל וכב״ה עדיין פועלים בשטח לכיבוי השריפות. חפ״ק של קק״ל נפתח באגמון החולה החל מאתמול ועד כמה שיידרש.

מחר זה קורה: מי יזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

השרפות במספר גדול של מוקדים בגליל העליון כילו אלפי דונמים של חורש טבעי – אבל למרות זאת, ההיקף האמיתי של הנזק שנגרם, עדיין לא ידוע.

96 מוקדי אש התפתחו ביממה האחרונה באזור הצפון. על רובם המוחלט הושגה שליטה מצד שירותי הכבאות וההצלה, אך הלחימה מול חיזבאללה בצפון, לצד תנאי מזג האוויר, הביאו היום (שלישי) להתלקחות שלוש שריפות נוספות – ביער ביריה ליד צפת, במרגליות ובקרן נפתלי. צוותי קק״ל עם צוותים מכב״ה עוד פועלים באזור ביריה למנוע את התפשטות האש.

בהערכת מצב שקיימה הערב יו״ר קק״ל, נמסר כי מתחילת המלחמה יערות רבים בצפון ספגו מכה קשה יותר בהשוואה למלחמת לבנון בשנת 2006.

ביער רכס סולם ראש הנקרה נשרפו כ-1200 דונם, וביער קרן נפתלי נשרפו כ-200 דונם עם נזק חלקי במקום. 90% מיער הרי נפתלי נשרף, מדובר על כ-8000 דונם שנשרף בעוצמות שונות.

מדובר על נזק משמעותי גדול של כ-14 אלף דונם, לעומת 7 אלף דונם ממלחמת לבנון ה-2. בקק”ל מעריכים, כי לאחר שיגיעו לכל האזורים, יתברר כי הנזקים גדולים  אף יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות