בכ-3 מיליארד דולרים: ישראל רכשה עוד 25 מטוסי F-35 מארצות הברית

משרד הביטחון חתם על עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס ה"אדיר" - ועם השלמתה צי מטוסי החמקן שברשות ישראל יכלול 75 מטוסים • אספקת המטוסים לצה"ל תחל בשנת 2028 בקצב של 3 עד 5 מטוסים בשנה
חיים טוויל
כ"ז אייר התשפ"ד / 04.06.2024 18:20

משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה”ב חתמה היום (שלישי) על ההסכם לרכש הטייסת השלישית של מטוס האדיר-F-35 לחיל האוויר הישראלי.

מחר זה קורה: מי יזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

על העסקה  – שכוללת 25 מטוסי F-35 מתוצרת חברת לוקהיד מרטין כולל תמיכה ואחזקה – חתם ראש משלחת הרכש, תא”ל (מיל’) מישל בן ברוך.

עם השלמת העסקה יורחב צי מטוסי החמקן המתקדמים בעולם שמפעיל חיל האוויר הישראלי – ל-75.

אספקת המטוסים לצה”ל תחל בשנת 2028 בקצב של 3 עד 5 מטוסים בשנה.

היקף העסקה מוערך בכ-3 מיליארד דולרים מכספי הסיוע האמריקני.

במסגרת ההסכם המקורי בין הממשלים התחייבו יצרנית המטוס לוקהיד מרטין ויצרנית המנועים פראט אנד וויטני, לשתף חברות ישראליות בייצור מטוסי ה-F35 הנמכרים למדינות המצטיידות.

שר הביטחון, יואב גלנט: “עסקת רכש הטייסת השלישית של מטוס האדיר, המצטרפת לשורותיו של חיל האוויר הישראלי, מהווה המחשה נוספת לעוצמתה של הברית האסטרטגית בין ארה”ב לישראל ולהשפעותיה הנרחבות בזירות קרובות ורחוקות. בזמנים בהם יש מבין יריבינו מי שמייחלים להחלשתו של הקשר העמוק עם בת-בריתנו הגדולה ביותר, מקבלים קשרינו הביטחוניים והאסטרטגיים עם ארצות הברית חיזוק משמעותי המהווה מסר מהדהד לכל אויבינו באיזור.

“תודתי והערכתי לעמיתינו במשרד ההגנה ובממשל האמריקני כולו, על הבטחתו של נדבך נוסף בביסוס יתרונה האיכותי של מדינת ישראל”.

מנכ”ל משרד הביטחון, אייל זמיר, הוסיף: “חתימת העסקה מסכמת תהליך רכש שאושר על ידי שר הביטחון, הותנע על ידי משרד הביטחון וצה”ל לפני המלחמה והואץ במהלכה. עסקת האדיר ועסקאות נוספות שאנו מקדמים בימים אלה, יסייעו להבטיח את המשך התעצמות צה”ל וחיל האוויר ומוכנותו לאתגרים הרב-זירתיים, גם בשנים הבאות.

“העסקה תסייע גם לחברות ישראליות להשתתף בייצור המטוס ובכך תתמוך את הכלכלה ותעודד יצירת מקומות עבודה נוספים בישראל. אנו מודים לממשל האמריקני, שאת נציגיו הבכירים פגשנו בשבוע שעבר בוושינגטון, על תמיכתו בצרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל ועל שימור יתרונה האיכותי והטכנולוגי לשנים קדימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות