הוועדה דנה על אלימות השוטרים • אייכלר: איבה, החרדים תתי אדם?

הוועדה לביטחון לאומי דנה על אלימות השוטרים בהילולא במירון • אייכלר: דורש שכל שוטר יהיה עם מצלמה שמפוקחת על ידי מח"ש • "גילוי היצרים הפראיים שראינו בסרטונים על אנשים חפים מפשע - הם בלתי נתפסים. לא מדובר בשמירה על החוק אלא בהתפרצות יצרים"
אריה ריבקינד
כ"ז אייר התשפ"ד / 04.06.2024 17:55

בוועדה לביטחון לאומי התקיים היום (שלישי), לבקשת יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר,  דיון על אלימות השוטרים בהילולת הרשב”י במירון.

מחר זה קורה: מי יזכה ב-120,000 ש”ח בהגרלה המדוברת?

אל הדיון זומנו בכירי המשטרה, כדי לתת דין וחשבון על האירועים האלימים.

בפתח הדיון הודה ח”כ אייכלר ליו”ר הוועדה צביקה פוגל על קביעת הדיון בהקדם.

אייכלר פתח: “כדי לנטרל את הטענה שזה היה שטח צבאי סגור, אני חייב לומר שתפקיד המשטרה הוא לאפשר חופש דת והילולות במסגרת החוק. בשנה האחרונה ראינו שגם להגן על הפגנות בלתי חוקיות, כולל סגירת כבישים בתל אביב ועוד מחאות שונות, אמנם המשטרה חייבת להפעיל כוח סביר בכדי לבצע את החוק. אולם גילוי היצרים הפראיים שראינו בסרטונים על אנשים חפים מפשע – הם בלתי נתפסים.

“ביום חמישי בלילה שלפני ל”ג בעומר שוטרים נכנסו מבית לבית במירון. יש לי עדות של תושב מירון ששלפו אותו מהבית באמצע הלילה, רק בגלל חזותו החרדית. למרות שהתיג תעודת זהות שהוא גר במירון עצרו אותו בהשפלה. זה מוכיח שלא מדובר בשמירה על החוק אלא בהתפרצות יצרים.

“באחד התיעודים ראינו שוטר מטיח ארצה יהודי מבוגר, ללא כל סיבה, עד שהוא נפצע בפניו. במקרה אחר שוטר היכה בת ישראל תוך פגיעה בכבודה. אני רוצה לדעת האם השוטר שירה באוויר במירון ללא סיבה יושב במעצר. ראינו שוטר שהתנפל על יהודי בכיסא גלגלים. הרי כל המטרה לאסור עלייה הייתה כדי למנוע אסון מצד חיזבאללה.

“אז נניח שכמה אנשים הצליחו להיכנס. אז מפנים אותם. יש דרך לפנות אותם. בטח לא באלימות הזו. נראה שהשוטרים האלימים חשים איבה כלפי החרדים בגלל ההסתה שהחרדים הם תתי אדם או לפחות חסרי זכויות אדם.

“אתם זוכרים את האלימות כלפי נער מוגבל בשכונת מקור ברוך? או את האלימות כלפי יהודי שהלך לתומו במאה שערים בשבת ללא סיבה? מישהו נתן את הדין על כך? יש בפניי מכתבים בנושא באלימות המשטרתית כבר לפני עשור. חיים מזרחי שהוכה באלימות בגאולה ונעצר על לא עוול בכפו. הוא סובל מכך עד היום ולא שמענו מי נתן את הדין על כך. זוכרים גם את הפריצה המשטרתית לבני ברק כאילו היו צריכים לכבוש אותה?

“בשנת 2017 פניתי לשרת המשפטים אילת שקד וביקשתי שמצלמות המשטרה יהיו מחוברים למח”ש, כדי לשים סוף לאלימות. אני שואל מה נעשה בעניין? התשובה לצערי היא – כלום. לכן אין הרתעה.

“לפני עשור כבר פניתי במכתב לשר אהרונוביץ’ על אלימות המשטרה וביקשתי להוציא את הבריונות מהתנהלות המשטרה בעקבות מקרה מזעזע נוסף שהובא לפתחי. כתבתי לו שאני חושב שהשוטרים האלימים הללו מוציאים שם רע לכל משטרת ישראל.

“הרמב”ן בפרשת השבוע כותב על הפסוק ‘ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד’ שלא תילחמו זה בזה. מה שקרה במירון זה ההיפך של שלום בארץ. זה מלחמה זה בזה”.

ח”כ אייכלר סיפר: “אחרי אסון מירון, כאשר המדינה כולה בכתה, כתב עיתונאי בכיר שהוא לא התרגש כלל ממה שקרה לחרדים כי הוא רואה בכל העולים למירון גוש בשר. זה עיתונאי בכיר שכבר חמישים שנה מטיף את הרעל לעם ישראל. השוטרים האלימים מוסתים מעיתונאים כאלו! האלימות הזו הייתה נראית כאילו אנחנו באינתיפאדה”.

ח”כ אייכלר דרש: “שכל שוטר יהיה עם מצלמה שמפוקחת על ידי מח”ש. גם כדי שלא יוכלו להאשים אותו לשווא וגם כדי שלא יוכלו להכות באלימות בחפים מפשע”.

הוא הדגיש: “אני לא פונה לתקשורת כי אי אפשר לשכנע אותה. אני כן פונה לציבור שלא ישתכנע מההסתה נגד החרדים. הארץ הזו שייכת לכל אחד מהעם היהודי. אני מציע לאדוני היו”ר לדרוש תשובות מספקות מכל המפקדים,  כולל המפכ”ל, כולל השר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות