נתניהו: ‘מה שביידן תיאר לא מדויק, לא אהיה מוכן להפסקת המלחמה’

אש הממשלה שוחח עם חברי ועדת חוץ ובטחון על מתווה העסקה לשחרור חטופים: "לא אהיה מוכן לעצירת המלחמה. לא אתאר כאן את פרטי העסקה. לא נוותר על הניצחון המוחלט"
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ד / 03.06.2024 15:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס אחר הצהריים (שני) לשיח סביב מתווה העסקה לשחרור חטופים שהציג נשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

“אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו. אני חושב עליהם כל הזמן, אני חושב עליהן כל הזמן. על המשפחות שלהם, על הסבל שלהם. לכן הלכנו כברת דרך ארוכה כדי להחזיר אותם, אבל תוך כדי הפעולה הזאת שמרנו על מטרות המלחמה, בראשן חיסול החמאס”, הבהיר נתניהו.

הוא הוסיף: “אנחנו מתעקשים שאנחנו נשלים גם את זה וגם את זה. זה חלק מהמתווה, זה לא משהו שאני מוסיף עכשיו, זה לא משהו שאני מוסיף כי לחצו עליי בקואליציה, זה משהו שסיכמנו עליו בקבינט המלחמה פה אחד”.

 

מוקדם יותר השתתף ראש הממשלה בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס, בין היתר,  למתווה העסקה לשחרור חטופים.

נתניהו אמר בדיון: “לא אתאר את פרטי העסקה, אבל מה שנשיא ארצות הברית תיאר לא מדויק”.

נתניהו הדגיש: “לא אהיה מוכן להפסקת המלחמה. למרות מה שהנשיא ביידן אמר – עדיין לא סוכם כמה חטופים ישוחררו בשלב הראשון. אנחנו יכולים לעצור את הלחימה ל-42 ימים לצורך השבת חטופים. אנחנו לא יכולים לעצור את המלחמה. האיראנים וכל האויבים שלנו מסתכלים עלינו, רוצים לראות אם אנחנו נכנעים”.

הוא ציין, כי “בעסקה יש עוד הרבה פרטים והמלחמה לא תסתיים בלי השגת כל היעדים. אל תתייחסו לפרסומים, מסתובב הרבה פייק. לא נוותר על הניצחון המוחלט”.

ראש הממשלה סירב לדבר על מספר המחבלים שישוחררו בעסקה.

נתניהו הגיב גם להפגנות נגד הממשלה שהלכו והתגברו בעת האחרונה. “יש בהפגנות גורמים קולניים ואיומים עליי, על רעייתי ועל משפחתי”.

כשנשאל לגבי חוק הגיוס – ענה: “זה הכיוון הנכון והיחיד שיכול להביא לפתרון. אם אתה הולך על הכל או כלום – אתה מקבל כלום”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בוועדה לביקורת המדינה: “אני רוצה לפתוח בהודעה המצרית לפיה חמאס מקבל את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים שהעביר להם נתניהו.

“עכשיו גם ממשלת ישראל צריכה להסכים להצעת נתניהו, ולשלוח עוד היום משלחת לקהיר כדי לסגור את הפרטים האחרונים ולהחזיר הביתה את הגברים,הנשים הצעירות, הקשישים החיילים והחיילות שכלואים במנהרות”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להזכיר – אני הצעתי ואני חוזר על הצעתי לתת לנתניהו רשת בטחון פוליטית לביצוע העסקה. את החטופים שלנו צריך להחזיר. לא יכול להיות שבן גביר וסמוטריץ’ ימנעו את זה שהם יחזרו הביתה. הם מתים שם. הזמן שלהם נגמר. הזמן שלנו נגמר. לחסל את סינוואר ודף יהיה זמן, לחסל את החמאס יהיה זמן, לחטופים אין זמן”.

יצוין, כי בניגוד לדברי לפיד, לפי המתווה, לא תהיה לישראל אפשרות לחסל את חמאס וראשי הטרור, שכן יינתנו ערבויות בינלאומיות שימנעו מישראל לחדש את הלחימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות