“שיטות של קומנדו”: כך פלסטינים חוצים מדי ערב את חומת ההפרדה

חרדים 10
|
כ"ו אייר התשפ"ד / 03.06.2024 13:54
הלילה נעצרו באזור היישוב שקף 11 שב”חים פלסטינים ונהג בדואי שהגיע לאסוף אותם • גורם ביטחוני: “זו הזיה. הם נכנסים כמעט כל ערב. מי שנתפסים הם קצה הקרחון” • “זה אחד-לאחד מה שקרה בעוטף עזה. ‘7 באוקטובר’ הבא יכול לקרות פה בקלות. ההגנה של חיילים באזור מינימלית”

המחדל בקו התפר, לא רק בבת חפר: בתיעודים שפורסמו ב’כאן חדשות’ מהלילה (שני) נראים פלסטינים רבים עוברים בקלות על גבי סולמות את חומת ההפרדה, בין אזור חברון לתחומי הקו הירוק – באזור היישוב שקף.

לפי הדיווח של אסף פוזיילוב, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי בכוונתם לחדור לישראל, כוחות צה”ל, משטרה ורכזי ביטחון של היישובים באזור הוזנקו לזירה – ו-11 שב”חים פלסטינים ונהג בדואי שהגיע לאסוף אותם נעצרו.

גורם ביטחוני: “זו הזיה. הם נכנסים כמעט כל ערב, עובדים בשיטות של קומנדו, צמוד ליישובים, עם הגנה מינימלית של חיילים. מי שנתפסים הם קצה הקרחון”.

הגורם טען עוד “זה אחד-לאחד מה שקרה בעוטף עזה. ‘7 באוקטובר’ הבא יכול לקרות פה בקלות”.

לפני חודשיים דווח ב’כאן חדשות’, כי צה”ל ביטל את המילואים לכיתות בחמשת היישובים בחבל לכיש שצמודים לשטחי הרשות הפלסטינית.

בחודשים האחרונים יצאו מהאזור מחבלים לפיגועים בשטח ישראל, ברעננה, גן יבנה ועוד.

הגורם הביטחוני הוסיף: “הפלסטינים חודרים בלי בעיה לאזורים של ישובים צמודים לגדר, בלי מספיק אבטחה. תחנת המשטרה הקרובה נמצאת בקריית גת, מרחק של 20 דקות נסיעה משם”.

מצה”ל נמסר בתגובה ל’כאן חדשות’: “בהתאם להערכת המצב ובהמשך לשיח עם הרשויות בנושא, הוחלט על סגירת הפרויקט של כיתות הכוננות במילואים מלבד ירושלים, מעלה אדומים ופסגת זאב”.

עם זאת, ישנן כיתות כוננות בישובים שכפופות למשטרה ומג”ב.

אולם, בניגוד לתגובה, המועצה האזורית לכיש משוועת להחזרת כיתות הכוננות במילואים, שהיו בכוננות סביב השעון, וגורמי ביטחון סבורים שכיתות הכוננות הקיימות, הפועלות רק בערב, קטנות ולא מספיקות.