כשגפני השווה את הח”כים לחתולים מהסיפור של רבי יהונתן אייבשיץ

יו"ר ועדת הכספים התייחס לעיקול של שכר המורים והמורות ב'חינוך העצמאי' ולמתקפה של חלק מחברי הוועדה נגד החרדים: "עושים את עצמכם כדואגים לשכירים... אם זה היה אנשים רגילים, הייתם מתקוממים וזועקים. אבל אז פתאום נזכרתם שמדובר במורות חרדיות... צביעות!"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשפ"ד / 03.06.2024 12:51

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני התייחס היום (שני), בפתח ישיבת ועדת הכספים, לעיקול של שכר המורים והמורות ב’חינוך העצמאי’ – שביום שישי בא על תיקונו, ולמתקפה של חלק מחברי הוועדה נגד החרדים.

גפני הסביר מה גרם לעיקול השכר שעורר סערה: “על פי החוק מי שמשלם את השכר של המורים והמורות ב’חינוך העצמאי’ –  זה משרד האוצר. אני לא מדבר על ‘אופק חדש’, שזה פשע שעוד לא הועבר להם.

“קרתה תקלה ובשנת 2014 לא העבירו את מס השכר לרשות המיסים, בעיקר לגמלאים. מי שאמור לשלם את המס לרשות המיסים – זה משרד האוצר. דיברתי עם הממונה באגף התקציבים באוצר והוא אמר שזה יסודר. ואז החלה מתקפה על הציבור החרדי –  וזה לא סודר”.

בעקבות החוב שהצטבר, הוחלט השנה ברשות המיסים שצריך לעקל את שכר המורות, על לא עוול בכפן. כאמור, רק בסוף השבוע החולף נפתרה התקלה במשרד האוצר והחוב לרשות המיסים הוסדר.

גפני הדגיש: “הנושא של שכר העובדים תמיד היה בקונצנזוס בוועדה. שלא יהיה מצב שאנשים יגיעו לראשון לחודש ולא תהיה להם משכורת”.

בשלב זה גפני עקץ את חברי הוועדה מהאופוזיציה, שתקפו בשבוע שעבר את הסרת העיקול, כביכול מדובר בהעברה תקציבית: “נזכרתי בסיפור עם רבי יונתן אייבשיץ שהיה לו ויכוח עם המלומדים בעירו, אם אפשר לאלף חיות. הוחלט לערוך אירוע עם תושבי העיר – והמלצרים של האירוע היו חתולים מאולפים שהולבשו בבגדים והגישו את האוכל.

“באמצע האורחה רבי יהונתן אייבשיץ הוציא מכיסו קופסה קטנה שבתוכה היה עכבר, פתח אותה והעכבר זינק אל השןלחן. כל החתולים זרקו מיד מידיהם את המגשים והאוכל – ופתחו במרדף אחרי העכבר.

“אתם” – אמר גפני לח”כים – “עושים את עצמכם כדואגים לשכירים… אם זה היה אנשים רגילים שלא הייתה להם משכורת, הייתם מתקוממים וזועקים. אבל אז פתאום נזכרתם שמדובר במורים ומורות חרדיות… צביעות!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות