מחירי המים בישראל יעלו ביולי: כמה תשלמו יותר מהחודש הבא?

בממוצע מדובר בהתייקרות של 2.2 שקלים בחודש לצרכן הביתי • ברשות המים טוענים כי תעריף המים בישראל הוא מהנמוכים במדינות ה-OECD,
יוני גרין
כ"ו אייר התשפ"ד / 03.06.2024 11:32

מועצת רשות המים מפרסמת, לצורך שמיעת עמדות הציבור, את העלאת תעריפי המים מתחילת החודש הבא ב-1.6%.

בממוצע, מדובר בהתייקרות של 2.2 שקלים בחודש לצרכן הביתי, כאשר חשבון המים החודשי של משפחה ממוצעת בת ארבע נפשות, שצורכת כ-16 מ”ק לחודש בעלות של כ-142 שקלים, ייעלה לכ-144 שקלים.

כ-70% ממי השתייה בישראל מיוצרים במתקני התפלת מי ים, שהם יקרים יותר מהמים הטבעיים. ההשקעות במשק המים בשנים 2024-2025 צפויות להגיע לכ-5.8 וכ-5.5 מיליארד שקל בהתאמה, וממומנות מתעריף המים ללא תמיכה ממשלתית.

ברשות המים אומרים, כי תעריף המים בישראל הוא בין הנמוכים במדינות ה-OECD, גם אחרי העדכון הצפוי. מדובר בהליך שימוע ציבורי, מה שאומר שהתעריף הסופי יכול להשתנות.

התעריפים מתעדכנים פעמיים בשנה – ביולי ובינואר, כך שבחודש בינואר 2025 תתבצע בחינת עלויות נוספת לפי החוק.

רשות המים מסרה: “עליית התעריפים היא נמוכה, אף פחות מהעלייה בסל המדדים מאז העדכון האחרון בחודש ינואר 2024, וזאת לאור המאמץ הייחודי בעת הזו להקל על צרכני המים. העלייה שתוכננה היתה גבוהה יותר והשינוי נובע בעיקר מהקדמת ניצול התקבולים ממכירת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד, מהקדמת ההתחשבנות בגין שנים קודמות עם החברה, וכן מקיטון ברכישת מים מותפלים בשנת 2024 עקב החורף המבורך.

“על אף עלייה זו, תעריף המים בישראל וחשבונות המים למשק בית הם מהנמוכים בעולם”.

כמו כן הוסבר: “בהתאם לחוק המים, המחייב עדכון תעריף המים מדי שישה חודשים, לקראת חודש ינואר 2025 תתבצע בחינת עלויות נוספת לאור ההשקעות במשק והתעריף צפוי להתעדן במדרגה נוספת. רשות המים תמשיך לפעול לייעול ספקי המים השונים ולהביא לצמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, ועל ידי כך גם להמשך מיתון התעריף, ככל הניתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות