צה”ל איתר את גופת דולב יהוד הי”ד שנרצח בידי חמאס

צה"ל איתר בקיבוץ ניר עוז את גופתו של דולב יהוד הי"ד, ששימש כחובש באיחוד הצלה, יצא ב-7 באוקטובר להציל חיים - ונרצח • עד לאיתורו נחשב לחטוף • אשתו, סיגל, הייתה בהיריון מתקדם ב-7 באוקטובר, וילדה את בתם דור 16 ימים אחרי • ארבל, אחותו, עדיין מוחזקת בידי חמאס
חיים טוויל
כ"ו אייר התשפ"ד / 03.06.2024 10:21

אותרה גופתו של דולב יהוד הי”ד בקיבוץ ניר עוז – זאת לאחר חקירה מאומצת של יחידת אית”ן, בשיתוף אנתרופולוגים ולאחר זיהוי מדעי.

דולב יהוד הי”ד, בן 35, בן קיבוץ ניר עוז, שימש כחובש באיחוד הצלה ובמד”א. במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר יצא מביתו על מנת לסייע ולהציל חיים.

הוא נרצח על ידי מחבלי חמאס ונחשב מבחינת מערכת הביטחון לחטוף.

באחרונה אותרה גופתו בקיבוץ ניר עוז. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומכון הצבי במחנה שורה, נציגי צה”ל מסרו הודעה למשפחה.

אחותו הקטנה של דולב, ארבל, בת 28, נחטפה עם בן זוגה אריאל מביתם בניר עוז – ועד היום מוחזקת בשבי חמאס.

אשתו של דולב, סיגל, הייתה בהיריון מתקדם ב-7 באוקטובר והיא נותרה לבד עם עוד שלושה ילדים – רז (8), יותם (7), ורון (4). את בתה דור היא ילדה בזמן שהמשפחה הייתה בטוחה שהאב נמצא בשבי חמאס וכעת התברר, כאמור, כי נרצח ביום המתקפה.

לפני יום הולדתו האחרון, כתבה רזי, בתו של דולב, מכתב לאביה כשהיא בטוחה שהוא בשבי. “אבא, שיהיה לך הרבה אהבה ואושר, ביחד ננצח. הם לא ייקחו אותך, אתה שלנו, הבית שלך זה פה איתנו”.

סיגל, אשתו של דולב, אמרה אז: “כמה געגוע, הלב נשבר, כמה אתה חסר, כמה אני צריכה אותך. רז שאלה אותי אתמול אם תגיע ליום ההולדת שלך? כמה תקווה ותמימות יש בה. היא שוברת אותי ובו זמנית מחזקת אותי. כמה ילדה בת 8 עוברת בחייה הקצרים והתמימים, כמה רוע יש מסביב שאנחנו צריכים להדוף ולרפד. הלוואי והרוע ייעלם והתמימות והתקווה ימלאו אותנו מחדש. שולחים לך כוחות להחזיק מעמד”.

השר יואב בן צור סיפר, כי רק אמש סוכם על קיום פגישה בינו לבין רעייתו של דולב יהוד הי”ד. “היינו בטוחים שהוא חטוף בשבי החמאס ובני משפחתו נלחמו מסביב לשעון לפעול להשבתו ארצה והבוקר הלב של כולנו מתרסק לרסיסים עם הבשורה האכזרית – נמצאה גופתו ביישוב ניר עוז.

“דולב היה חובש באיחוד ההצלה ובמד”א ובשביעי לאוקטובר חירף את נפשו תחת אש להציל חיים ונרצח במשימת חייו. תנחומיי לרעייתו סיגל וארבעת ילדיהם הרכים, אני מבטיח נעשה הכל להשיב את אחותו ארבל שעדיין נמצאת בשבי החמאס. זו חובתנו”.

ארגון איחוד הצלה פרסם הודעת אבל:

מרכין ראשו בצער, עם קבלת הבשורה המרה על כך שהמתנדב המסור החובש דולב יהוד הי״ד, אשר נחטף בשבעה באוקטובר על ידי ארגון הטרור חמאס לעזה, אינו בין החיים.

דולב הי״ד התנדב באיחוד הצלה כחובש. על התנדבותו בארגון קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני הטבח המחריד של ה-7.10. באותו יום מר, שהה דולב עם משפחתו בממ”ד בקיבוץ ניר עוז. כשראה שמדובר במתקפת טרור רצחנית הכוללת חדירת מחבלים, הבין שזקוקים לו כחובש, השאיר את בני משפחתו בממ”ד ויצא להעניק סיוע לפצועים תחת אש. יצא להציל חיים ומאז לא חזר. אחותו ארבל ובן זוגה אריאל, נחטפו אף הם.

כאמור, היום התבשרנו על כך שדולב הי״ד אינו עוד בין החיים.

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: “דולב הי״ד עשה תמיד למען האחר, הגיש סיוע ועזרה גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, המתנדבים ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם מתפללים לעילוי נשמתו ומייחלים ומצפים, שארבל, אריאל בן זוגה ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה בריאים ושלמים”.

דולב הי״ד השאיר אחריו את אשתו היקרה סיגל, וילדיו: רז בת ה 8, יותם בן ה 7, ירון בת ה 4 ודור בת ה-8 חודשים שנולדה 16 ימים לאחר חטיפתו של דולב. אחיו נטע, אחותו ארבל שכאמור עודנה בשבי וההורים היקרים יחיאל ויעל.

משפחת איחוד הצלה מחבקת אותם ברגעים קשים אלה וממשיכה ללות אותם בכל הנדרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות