צעקות ודפיקה על השולחן: האלוף “איבד עשתונותיו בהתפרצות זעם”

במהלך ישיבה של ראשי רשויות בצפון עם אלוף הפיקוד אורי גורדין, התבקש האלוף להשיב על שאלות על יירוט רקטות • אלא שבמקום להשיב, התפרץ על ראש עריית קריית שמונה, אביחי שטרן  • לפני כשבועיים היה זה רמ"ט הפיקוד שפנה בבוטות מזעזעת כלפי ראש העיר
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ו אייר התשפ"ד / 02.06.2024 23:47

במהלך ישיבה בין ראשי רשויות בצפון, לבין אלוף הפיקוד אורי גורדין שהתקיימה היום (ראשון), התבקש האלוף להשיב על שאלות על יירוט רקטות.

אלא שבמקום להשיב על הדברים, התפרץ גורדין על ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן,  צעק, דפק על השולחן והתחיל לארוז את חפציו. אלא שאז ראש עיריית קריית שמונה יצא מהחדר בזעם – והאלוף נותר בחדר.

ראשי הרשויות הגיעו לבסיס פיקוד הצפון לישיבה טעונה במיוחד במהלכה השמיעו טענות קשות לגורדין, עד שהדברים יצאו, כאמור, משליטה.

אלא שממכתב תקיף ששיגר היום שר הפנים משה ארבל לשר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי, עולה כי אין זו הפעם הראשונה שראשי הצבא מתנהלים כך.

במכתב ששיגר ארבל – לאור טענות על התנהלות חריגה של מפקד פיקוד צפון ורמ”ט הפיקוד כלפי ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן – הוא מציין  כי נפגש היום עם שטרן וזה עדכנו כי מיד לאחר הפגישה הוא נוסע למפגש עם האלוף גורדין.

במפגש, כך לפי המכתב של ארבל, התפרץ גורדין בזעם על שטרן.

זה קרה לאחר ששטרן תהה בפני גורדין מדוע לא נפרסה סוללת כיפת ברזל באזור, כשידוע מראש שצפוי ירי לעיר. בתגובה, האלוף “איבד את עשתונותיו בהתפרצות זעם, דפק על השולחן וצרח את שמו של ראש העיר וביקש לפזר את הישיבה”, תיאר ארבל את האירוע במכתבו לגלנט והלוי.

ארבל הוסיף כי מקרה זה מצטרף למקרה לפני שבועיים בו רמ”ט הפיקוד פנה בבוטות בלתי מקובלת כלפי ראש העיר, לאחר ששטרן הפנה שאלות לרמ”ט בדבר המצב הביטחוני בעיר.

“התבטאויות אלו, שמבטאות גסות רוח וזלזול בסיסי כלפי אדם וכלפי נבחרי הציבור אותם אנשי הצבא התגייסו לשרת, הן בלתי נסבלות ולא מקובלות בעליל”, כתב ארבל. “תפקיד הצבא ומערכת הביטחון היא להבטיח ביטחון לתושבים וזוהי רשותו ואף חובתו של ראש העיר לברר למען תושביו כיצד ניתן לשפר את הסיטואציה הקשה ומדוע היא נמשכת”.

ארבל תקף בחריפות את ההתנהלות של בכירי הצבא: “תגובת המפקדים מאפיינת מדינות בעלות שלטון צבאי בהן לצבא יש מדינה, ולא מדינה דמוקרטית בה הדרג הנבחר מייצג את הציבור והדרג המבצע חייב בתשובות לנבחרי הציבור. ראש העיר מייצג את הציבור בעירו וגם אם למפקדי הצבא טרוניה כלפיו עליהם לנהוג איתו בכבוד ולהשיב על שאלותיו, ובעיקר במצב הנוכחי בו תושבי עירו מפונים בגין המצב הבטחוני הקשה. התנהלותם של המפקדים חמורה ובבירור אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מקצינים בכירים בצה”ל”.

השר ארבל דרש: “אבקש כי תבררו בדחיפות את הדברים ותחדדו בקרב מפקדי צה”ל ובעיקר בפיקוד הצפון כי מחויבותם לציבור ולמדינה כוללת בחובה מחויבות לענות על שאלות קשות בכבוד ובסבלנות ולעמוד בחובה המצופה לעבוד עם נבחרי הציבור אף באזורים המותקפים בכבוד הראוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות