‘מנהיגות מקומית’ עם הגנה צה”לית: זו החלופה של גלנט ל’יום שאחרי’

שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום: "בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס" • "אנחנו מקדמים חלופה שלטונית לחמאס שבמסגרתה נבודד אזורים, נוציא את אנשי החמאס ונכניס כוחות אחרים שיאפשרו שלטון אחר"
חיים טוויל
כ"ה אייר התשפ"ד / 02.06.2024 19:14

קבינט המלחמה צפוי לדון הערב (ראשון) בהצעה להתחיל בפיילוט של חלופה לשלטון חמאס – המכונה ‘בועות הומניטריות’.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

לפי ‘כאן חדשות’, מדובר בכמה שכונות בצפון הרצועה שאליהן יוזרם סיוע וישראל תעבוד עם ‘מנהיגות מקומית’ באותן שכונות.

היוזמה היא של מערכת הביטחון, באישור שר הביטחון גלנט. לפי מקורות המעורים בנושא, צה”ל הוא שאמור לספק הגנה, לפחות בהתחלה, לאותן שכונות, כדי שחמאס לא ישתלט עליהן.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר מוקדם יותר היום  בפיקוד הדרום, וקיבל סקירה על פעילות הכוחות לפירוק גדודי החמאס ברחבי רצועת עזה ובמרחב רפיח בפרט, ועמד על המאמצים המודיעניים המכווינים את פעולת כוחות צה”ל ושב”כ.

אחר כך התייחס לרצועת עזה ב’יום שאחרי’: “סיימתי כעת הערכת מצב בפיקוד הדרום. הפעולה ברפיח מתקדמת מעל ומתחת לקרקע, הכוחות נלחמים בנחישות רבה ומשמידים את צינור החמצן שמחבר בין רצועת עזה לבין מצרים, אנחנו הולכים וחונקים את החמאס ולא מאפשרים לו להמשיך ולהתקיים – לא תהיה לו יכולת לתגבר, להתעצם ולהתחמש.

״במקביל לפעולה הצבאית החשובה, מערכת הביטחון מכינה את החלופה השלטונית לחמאס, כאשר אנחנו נבודד אזורים, נוציא מתוכם את אנשי החמאס ונכניס אליהם כוחות אחרים אשר יאפשרו שלטון אחר שמאיים על החמאס.

״שתי הפעולות האלה – מצד אחד פעולה צבאית ומהצד השני יכולת של החלפת שלטון, יביאו להשגת שתיים ממטרות המלחמה הזאת – מיטוט שלטון החמאס וכוחו הצבאי והחזרת החטופים. בכל שלב, בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס כשלטון בעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות