קיצוניים בכביש 4 ובירושלים: קראו לשוטרים “נאצים” ו”נוח׳בות”

חיים טוויל
|
כ"ה אייר התשפ"ד / 02.06.2024 18:36
מאות קיצונים מ’הפלג שבתוך הפלג’ חסמו לתנועה את כביש 4 ואת צומת הסינמה סיטי בבירה • השחיתו שלטים עם תמונות חללי צה”ל וקראו לשוטרים “נאצים” ו”נוח’בות” • 16 מפגינים נעצרו • אברך מ’הפלג’ התפרץ לדיון בבג”ץ וצעק: “כלום לא יעזור לכם, אנחנו נמות ולא נתגייס!”

על רקע הדיון בבית המשפט העליון על העתירות בדרישה לגייס חרדים: עשרות קיצונים חסמו אחר הצהריים (ראשון) לתנועה את כביש 4 בכניסה לבני ברק.

איפה אתה? זו הסיבה שכולם רוצים לקבוע פגישה עם הבנק הזה

מכת”זית הובאה לכביש כדי לפנות את המפגינים מהצומת, אולם ללא הצלחה.

המפגינים מזוהים עם ‘הפלג שבתוך הפלג’ – קהילת הרב צבי פרידמן, שפרשה מ’הפלג הירושלמי’ ונחשבת לקיצונית יותר בכל הקשור להפגנות וחסימות כבישים.

במשטרה ציינו כי בשל ההפגנה, כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף אם המושבות למחלף אלוף שדה בשני הכיוונים.

מאוחר יותר חסמו המפגינים את ציר ז’בוטינסקי וצומת גהה בבני ברק, ולקראת השעה 19:00 הסתיימה הפגנה והציר נפתח לתנועה.

מהמשטרה נמסר לאחר תום ההפגנה: “מפגינים חסמו את הכביש, התעמתו עם השוטרים, סיכנו את חייהם, השליכו חפצים ואבנים על השוטרים. בתוך כך, המפגינים החלו בריצה לעבר צומת גהה תוך חסימת הכביש ורכבים, ומפירי סדר נשכבו מתחת לרכבים.

“המשטרה פעלה לפינוי כלי הרכב שנקלעו לחסימות והכווינה אותם לצירים חלופיים. המשטרה פעלה לפינוי מפירי הסדר מהכביש באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר. כמו כן, נעצרו סך הכל 10 מפירי סדר ובניהם מפר סדר שתקף שוטר ונתן אגרוף”.

הפגנה סוערת התפתחה גם בצומת הסינמה סיטי בירושלים:  כוחות משטרה ומג”ב פעלו בזירה בעקבות התפרעויות שבמהלכן חסמו עשרות מתפרעים את הצומת.

חלק ממפרי הסדר קראו לעבר השוטרים “נאצים”, “רוצחים”  ו-“נוח׳בות” ולא נשמעו להוראות  השוטרים.

בנוסף מספר מתפרעים נכנסו מתחת לכלי רכב במטרה למנוע את המשך נסיעתם וסיכנו בכך את חייהם ואת משתמשי הדרך.

לפי המשטרה,  מתפרעים השחיתו במזיד שלטים ועליהם תמונות חללי צה”ל, שנפלו במלחמת חרבות ברזל.

בהמשך המפגינים עזבו את צומת סינמה סיטי והתקדמו אל עבר גשר המיתרים, בכניסה לבירה.

מהמשטרה נמסר: “במהלך השעות האחרונות, פעלו כוחות משטרה ומג”ב בירושלים להשבת הסדר בצומת סינמה סיטי ובכניסה לירושלים – באזור גשר המיתרים. במהלך הפרות הסדר, חסמו עשרות מתפרעים רכבים – בהם רכבי חירום, נשכבו מתחת לכלי רכב, וחסמו נתיבי תנועה בצמתים מרכזיים ואת תנועת הרכבת הקלה ברחוב הרצל לסירוגין.

“גם במהלך הפרות סדר אלו, קראו חלקם לעבר השוטרים קריאות גנאי, בהם: ‘נאצים’, ‘רוצחים’ ו’נוח׳בות’. בנוסף במהלך הפרת הסדר, חלקם השחיתו שלטים שעליהם תמונות חללי צה”ל אשר נפלו במלחמת ‘חרבות ברזל’.

“המתפרעים לא נענו לדרישת השוטרים להתפנות, זאת לאחר שהוכרז מספר פעמים כי מדובר בהפרת סדר והתקהלות בלתי חוקית. במהלך הפרת הסדר, פעלו השוטרים ולוחמי מג”ב להדיפתם של המתפרעים לעבר המדרכות, תוך שימוש בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר.

“כמו כן, עצרה המשטרה 6 חשודים בהפרת סדר והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

“אנו רואים בחומרה את התנהלותם של מפרי הסדר ולצד פעולות המשטרה לשמירת הסדר קוראים להוקעת מעשיהם הפסולים, המסוכנים והמבזים – הן את השוטרים והן את זכרם של חללי צה״ל”, אומרים במשטרה.

מוקדם יותר, במהלך הדיון בבית המשפט העליון,  התפרץ אחד מאנשי ‘הפלג’ שישב בקהל וצעק: “כלום לא יעזור לכם, אנחנו נמות ולא נתגייס!”.

הסדרנים הוציאו אותו מהאולם, והוא המשיך לקרוא במסדרונות בית המשפט: “נמות ולא נתגייס, ככה אנחנו מחנכים את הילדים שלנו. גם אם תהיו כמו סטלין, כמו בספרד, שום דבר לא יעזור! רוב הציבור הוא ככה – אנחנו נמות ולא נתגייס. אני מייצג את רוב הציבור”.