פיגוע הדריסה: מאות חסמו הכניסות לשכם ודרשו להסגיר את המחבל

מאות מתיישבים הפגינו בכניסות לשכם ודרשו להסגיר את המחבל שרצח שני לוחמים הי"ד - שמסתתר במשרדי הרש"פ בשכם • אימו של הלוחם אליה הלל הי"ד: "נטיל מצור עד שהמחבל יוסגר חי או מת" מטה 'נלחמים על החיים': "לעצור את בכיר הרשות"
חיים טוויל
כ"ה אייר התשפ"ד / 02.06.2024 00:24

מאות מתיישבים מהשומרון ומבקעת הירדן חסמו הערב (מוצאי שבת) את היציאות משכם – במחאה על אי הסגרת המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בשבוע החולף ורצח שני לוחמים הי”ד.

עקפו אותך בתור? לפני שמתעצבן, תבדוק אם גם אתה זכאי לזה

התושבים נפרסו ביציאות מהעיר, ביניהן צומת המטווחים בה בוצע הפיגוע, צומת דיר שרף הסמוכה לישוב שבי שומרון, צומת בית פוריק ומחסום בקעות.

מוקדם יותר קראה אימו של הלוחם אליה הלל הי”ד שנרצח בפיגוע להטיל מצור על העיר שכם: “עם ישראל היקרים, הבן שלנו אליה הלל נרצח ביום רביעי על ידי מחבל נתעב ומתועב. לא מספיק שהמחבל לא הפך לשהיד כמו שהם כל הזמן מטיפים אחד לשני להיות – הוא ברח חזרה לשכם, ושם הוא הסגיר את עצמו לידי הרשות הפלסטינית. כעת היא שומרת עליו עם צמר גפן שלא יאונה לו כל רע. ברשות הבטיחו שיסגירו אותו אבל בפועל השאירו אותו אצלם”.

האם הוסיפה ואמרה: “הוא היה צריך למות. הוא בן מוות, אבל לפחות שייתן את הדין. בושה שאנחנו יושבים ומחכים בזמן שהמחבל הרוצח שרצח את הבן שלי ואת הפקוד שלו דייגו השם יקום דמם, חי לו ונמצא לו בהגנה. מתכנסת הפגנה, מחאה במוצאי שבת, בה נערוך מצור על שכם עד שהמחבל יוסגר – חי או מת. אני קוראת לכולם להצטרף למחאה הצודקת הזאת כדי שהצדק יעשה”.

מנחם בן שחר, מראשי מטה ‘נלחמים על החיים’ שארגן את המחאה:  “מה שקורה כאן מאז הפיגוע הוא כניעה ישראלית מחפירה לרשות הטרור הפלסטינית. יושב לו כבר כמה ימים מחבל מוגן ומאובטח – 4 ק”מ בלבד מחטמ”ר שומרון מבלי שמדינת ישראל עושה את הדבר הבסיסי ביותר, והוא פשוט לפרוץ למפקדת הרש”פ הזאת,ולעצור אותו או להפציץ את בסיס הטרור הזה מהאוויר מבלי לסכן חיילים.

“ממשלת ישראל צריכה להתפכח ומהר, להורות על מעצרו המיידי של ראש המודיעין הכללי מג’ד פרג’ שנתן הוראה שלא להסגיר את המחבל, ולצאת למבצע נחוש לכיבוש שכם ויתר ערי הטרור הערביות. נמאס כבר להכיל רצח של חיילים ואזרחים על בסיס קבוע, מבלי שחל ולו שינוי קטן בתגובת המערכת. ההכלה והרפיסות שמשדרת מערכת הביטחון אל מול שורת הפיגועים בכלל ופיגוע הדריסה האחרון בפרט מזמינה את הטבח הבא”,

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות