שתי מטפלות במעון חב”ד בקריית גת הואשמו במאות מקרי התעללות בפעוטות

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד שיטה אמאשו בת 32 ואוריה בידוש בת 23, שעבדו במעון חב"ד בקריית גת, באשמת התעללות בכ-14 פעוטות כתב האישום מגולל את ההתעללות הנפשית והפיזית שבוצעה מאות פעמים
חיים טוויל
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 14:47

כתב אישום הוגש היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שיטה אמאשו בת 32 ואוריה בידוש בת 23, מטפלות במעון חב”ד בקריית גת, לאחר שבמהלך עבודתן כמטפלות במעון התעללו נפשית ופיזית מאות פעמים בפעוטות עליהם היו אחראיות.

מכתב האישום עולה, כי אמאשו עבדה במשך כארבעה חודשים ובידוש במשך כשלוש שנים כמטפלות במעון.

החל מתחילת שנת 2024 עבדו הנאשמות יחדיו בכיתה בה היו 14 פעוטות בגילאי שנה עד שנתיים וחצי, כאשר כל אחת מהנאשמות הייתה אחראית על 7 פעוטות.

החל מתחילת חודש מרץ השנה ועד למעצרן באפריל, ביצעו הנאשמות מעשי התעללות נפשית ב-14 הפעוטות, והתעללות גופנית ב-13 מהפעוטות עליהן הן היו אחראיות.

בין היתר הנאשמות נהגו כלפי הפעוטות בקשיחות ואגרסיביות, צעקו עליהם ונזפו בהם, הכו את הפעוטות, סטרו להם, בעטו בהם, משכו בשערם, הניפו את הפעוטות באוויר, הטיחו אותם בכיסאות, במזרונים וברצפה, משכו את ידי הפעוטות באופן המסכן אותם, גררו והזיזו אותם בכוח, דחפו לפיהם מוצץ בחוזקה, אחזו בראשם בחוזקה ועוד.

לא פעם, בזמני הארוחות נהגו הנאשמות להושיב ולהטיח את הפעוטות בכוח לכיסאות, לדחוף אותם עם הכיסאות בכוח לעבר השולחן, להלביש ולהסיר את הסינרים בכוח, לנקות אותם באגרסיביות. לעיתים אמאשו אף הייתה זורקת לעבר הפעוטות את צלחות האוכל.

בנוסף, בשעות בהן היו אמורים הפעוטות ללכת לישון או כאשר היו קמים מהשינה לפני השעה הייעודית, נהגו הנאשמות באלימות ובאכזריות כלפי הפעוטות בין היתר גררו אותם בכוח לעבר המזרון, הטיחו אותם למזרון בכוח לעיתים תוך הנפתם ביד אחת או שתיים באוויר, סובבו את גופם בכוח והצמידו את גופם למזרון וכיסו את כל גופם של הפעוטות כולל את ראשם, בשמיכה.

לא פעם, גם כאשר הפעוטות ישנו את שנת הצהריים הייתה אמאשו גוררת אותם בכח מהמזרון, מרימה אותם מיד אחת או שתיים ומטיחה אותם חזרה למזרון ועוד.

אכזריותה של אמאשו התבטאה בכך שבמקרים רבים, תקפה פעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם, אלא ניגשה אליהם במיוחד שכשניכר שהם שקטים או עסוקים בענייניהם. כך למשל, קמה ממקומה ונתנה אגרוף לפעוט שישב בשולחן, משכה בשיער של פעוטה אחרת, בעטה בפעוטה שעמדה והפילה אותה לרצפה, נהגה לעוות את פניה ולעשות פרצופים מפחידים במטרה להפחיד את הפעוטות שיסורו למרותה, ולא פעם זרקה את המוצצים של הפעוטות במרחק רב מהפעוטות כדי שהם יגיעו אליהם בכוחות עצמם.

במהלך התקופה בה עבדה אמאשו היא הביאה עמה למעון פעוט עמו יש לה הכרות מוקדמת ששהה איתה שם במהלך היום. גם עליו לא חסה אמאשו ובמספר הזדמנויות שונות תקפה אף אותו. בין היתר משכה את הפעוט מידו בעוד גופו מטלטל באוויר, הטיחה את הפעוט לכרית ולמזרון ועוד.

בפרקליטות המדינה אומרים, כי “הנאשמות, כמטפלות שהיו אמונות על שלומם ובריאותם של הפעוטות הרכים ניהלו את הכיתה תוך שימוש תדיר באלימות כלפי הפעוטות, כשהן משרות אוירה קשה של אלימות ופחד, ומנצלות את העובדה כי מדובר בפעוטות רכים שאינם יכולים להתגונן מפניהן, ואינם מסוגלים לדווח ולהתלונן על מעשיהן הנפשעים”.

עוד אומרים בפרקליטות, כי “בעצם חשיפתם של כלל הפעוטות למעשה האלימות וההתעללות מצד הנאשמות כלפי פעוטות שונים בכיתה באופן ממושך ותדיר, נוכח גילם הצעיר של הפעוטות ופערי הכוחות המובנים בינם לבין הנאשמות, עברו הנאשמות עבירות של התעללות נפשית כלפי כלל הפעוטות בכיתה, כאשר יש בחשיפתם למעשים פוטנציאל לגרימת נזק”.

לנאשמות יוחסו עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפה סתם של קטין וחסר ישע על ידי אחראי ותקיפה שגרמה לחבלה של ממש בקטין או חסר ישע על ידי אחראי.

לאמאשו יוחסו גם עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה לאחר שהשאירה פעוטות ללא השגחה בחדר החתלה סגור למשך דקות ארוכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות