אחרי האחריות על אסון מירון: יוסי שווינגר יתמנה למנכ”ל זק”א

יוסף שווינגר, לשעבר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים - שהתפטר בעקבות מסקנות ועדת החקירה ל'אסון מירון', שהטילה עליו אחריות למות 45 החוגגים בהילולת הרשב"י - הוא המועמד המוביל לנהל את ארגון זק"א • צפוי להחליף את המנכ"ל הנוכחי, דובי ויסנשטרן
חרדים 10
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 14:09

יוסף שווינגר, לשעבר מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, שוועדת החקירה הממלכתית לאסון ההילולה במירון הטילה עליו אחריות אישית למותם של 45 בני אדם ב’אסון מירון’ – צפוי להתמנות לתפקיד מנכ”ל זק”א. כך מדווח היום (שישי) לירן תמרי באתר ynet.

שווינגר צפוי להחליף בתפקיד את המנכ”ל הנוכחי דובי ויסנשטרן.

לחרדים 10 נודע מפי מקורות בזק”א, כי ויסנשטרן “יקבל תפקיד מכובד, אך ללא סמכויות”.  לדברי אותם מקורות, המהלך נועד כדי “להגיע להבנות ושלום” עם יתר הארגונים העוסקים בחילוץ, הצלה וזירות אסון.

כזכור, ועדת החקירה הממלכתית המליצה לסיים מיד את תפקידו של שווינגר, לאחר שהטילה עליו אחריות אישית וקבעה כי “הממצאים בעניינו חמורים במיוחד”. בנוסף הומלץ כי הוא “לא יועסק בשום תפקיד הנוגע להילולת הרשב”י או למתחם מירון”.

חברי הוועדה כתבו, כי הוא לא עשה די כדי שהמרכז ימלא באופן הנדרש את תפקידו כגורם האחראי לניהול, שימור, הפעלה, פיתוח ותחזוקה ראויה של אתר קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. כך, בפרט בכל הנוגע לבטיחות בהר ולשלום המבקרים במקום.

עוד ציינו חברי הוועדה, כי במסגרת תפקידו הוא היה מודע לכך שהאירוע מתקיים שנים רבות, לרבות בשנה שבה אירע האסון הכבד, בחריגות משמעותיות מתוכניות הבטיחות והאבטחה, תוך סיכון הקהל במקום. בפרט, שווינגר היה מודע לכך שהאירוע מתקיים שנה אחר שנה בחריגה משמעותית מהגבלת הקהל הקבועה בתוכנית הבטיחות, ולא עשה די כדי לשנות זאת.

עם פרסום החלטת הוועדה, הודיע שווינגר על התפטרותו מתפקיד מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים – תפקיד בו כיהן ברציפות כ-23 שנים, מאז 2001.

מזק”א נמסר בתגובה ל-ynet: “ארגון זק”א איתור חילוץ והצלה הנו מארגוני ההתנדבות הגדולים והמבולים בישראל. התקופה דורשת את התרחבות מטה ארגון ועלה מהשטח רעיון שהרב יוסף שווינגר יסייע ויתרום מנסיונו כיצד ניתן לקדם את הארגון בשלל נושאים לתקופה מוגבלת ועל בסיס התנדבותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות