הבקשה של משרד החוץ הספרדי: תפסיקו, יבואו לפה 2 מיליון עזתים

חרדים 10
|
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 12:27
על רקע האשמות של ראש הממשלה הספרדי כי ישראל מבצעת “רצח עם” בעזה, משרד החוץ הספרדי העביר בקשה לשרים להפסיק להשתמש במונח – כדי למנוע גל הגירה בלתי נשלט מעזה • הסיבה: פסיקת בית המשפט העליון מחייבת להעלות את כל מי שמבקש מקלט מדיני על מטוס לספרד

העיתון הספרדי ‘אוקיידיאריו’ דיווח הבוקר (שישי) כי משרד החוץ הספרדי ביקש משרי הממשלה להפסיק להשתמש במונח “רצח עם” – כשהם מתייחסים למלחמה ברצועת עזה.

על פי הדיווח – שהובא ב’כאן חדשות’ –  בממשלה הספרדית חוששים כי הדבר פותח פתח לשני מיליון העזתים שמתגוררים ברצועה  להופיע בשגרירות או בקונסוליה ספרדית כדי לבקש מקלט מדיני.

אזהרת משרד החוץ הספרדי מגיעה בעקבות ההתבטאויות של ראש הממשלה פדרו סאנצ’ס, שמאשים את ישראל בביצוע “רצח עם” בעזה.

על פי הדיווח בעיתון הספרדי, פסיקה של בית המשפט העליון בספרד בנוגע לקבלת פליטים מחייבת, למעשה, את משרד החוץ להעלות את מי שמבקש מקלט מדיני על מטוס לספרד.

בעיתון נכתב: “מדובר בשגיאה עם השלכות בלתי נתפסות – כך הבין העולם הדיפלומטי את העובדה שממשלתו של פדרו סאנצ’ס הצביעה ישירות על ישראל כאחראית על ‘רצח עם’. האשמה שהגיעה מפיהם של שרי הממשלה, כששר החוץ חוסה מנואל אלברס, מנסה השבוע לצמצם את הנזק למינימום, והבטיח שמדובר ב’דעות אישיות’ שאינן בשום אופן עמדה רשמית”.

בתוך כך, שר החוץ ישראל כ”ץ דחה על הסף היום את בקשתו של שר החוץ הספרדי חוזה מנואל אלברס לבטל את ההגבלות שהוטלו על הקונסוליה הספרדית בירושלים.

ההגבלות, שייכנסו מחר לתוקפן, אוסרות על הקונסוליה הספרדית בירושלים לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית, וזאת בעקבות הכרת ממשלת ספרד במדינה פלסטינית ושורת התבטאויות אנטישמיות של ראשיה.

שר החוץ ישראל כ”ץ: “נוכח חומרת ההתבטאויות האנטישמיות מצד בכירים בממשלת ספרד ובראשן הקריאה הברורה להשמדת מדינת ישראל וקידום מדינה פלסטינית במקומה בין הים לירדן – כל קשר בין הקונסוליה הספרדית בירושלים לבין אנשים ברשות הפלסטינית מהווה סכנה לביטחון הלאומי של ישראל וייאסר לחלוטין. ישראל תפקח בקפדנות אחר מילוי ההוראות ובמידה ויימצאו הפרות, יינקטו צעדים נוספים עד כדי סגירת הקונסוליה הספרדית בירושלים”.