מתפללים שהגיעו למזבח יהושע עוכבו בידי צה”ל – עם צו בלי תוקף

תושבים נחסמו היום בידי צה"ל בדרכם לתפילה השבועית בהר עיבל - אולם הצליחו להגיע בדרכים עוקפות • בדרכם חזרה עוכבו בטענה שהמקום מוגדר 'שטח צבאי סגור' • כשביקשו לראות את הצו התברר: אינו בתוקף • באופן מקומם החליטו החיילים לעכב את הפעילים עד להוצאת צו חדש
חיים טוויל
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 12:12

פעילים מפורום ‘מאבק על כל דונם’ ותושבים מיישובי השומרון שביקשו הבוקר (שישי) לעלות כמדי שבוע לתפילה שחרית במזבח יהושע בהר עיבל, נחסמו בידי כוחות צה”ל, שניסו למנוע את הגעתם למקום – אולם הצליחו להגיע לאתר בדרכים עוקפות.

בדרכם חזרה, עוכבו הפעילים בידי חיילי צה”ל בטענה כי הפרו צו שטח צבאי סגור שהטיל המח”ט על המזבח. כשדרשו לראות את הצו, התברר כי מדובר בכלל בצו ישן שאינו בתוקף.

המתפללים מאשימים: “באופן מקומם וללא כל עילה הנראית לעין החליטו החיילים בהוראה מגבוה לעכב את הפעילים בשטח עד להוצאת צו חדש”.

האירוע הבוקר מגיע שלושה שבועות בלבד לאחר שמחבלים הטמינו מטען חבלה רב-עוצמה בין אבני המזבח, שיועד להתפוצץ על המתפללים, אך התגלה מבעוד מועד ופוצץ באופן מבוקר לאחר שעות על ידי חבלן.

בפורום ‘מאבק על כל דונם’, שפועל בשנים האחרונות כנגד ההשתלטות הערבית על הר עיבל, מתחו ביקורת חריפה על התנהלות צה”ל וכינו אותה “פרס לטרור”: “מה שראינו הבוקר הוא ניסיון מביש של מח”ט שומרון ואלוף הפיקוד למנוע נוכחות יהודית בשטח מזבח יהושע, ולהפקיר אותו הלכה למעשה לידיהם של המחבלים הרצחניים והרשות הפלסטינית שעמלה להפוך את רכס עיבל לשטח ערבי טהור.

“במקום להצהיר שכתגובה לאירועי הטרור הערבי כנגד המבקרים בהר – יוקם במקום יישוב יהודי קבוע, בוחרים האלוף והמח”ט להעניק פרס לטרור ולהעביר מסר חד וברור למחבלים: תמשיכו בפיגועים ובטרור ולא ירחק היום שתשיגו את מטרתכם. נראה כי גם לאחר ה-7 באוקטובר קציני צה”ל לא למדו כלום וממשיכים בדיוק באותה הקונספציה שהביאה עלינו את הטבח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות