נתניהו הציג בערוץ צרפתי מפה של מרוקו בלי סהרה – ועורר סערה

ראש הממשלה הציג במהלך ריאיון לערוץ חדשות צרפתי מפה שבה מרוקו מנותקת ממדבר סהרה - למרות שישראל הכירה בשטח המדבר כחלק ממרוקו • דובר משרד החוץ לתקשורת הערבית חסן כעביה התנצל • גם לשכת ראש הממשלה פרסמה הבהרה
חרדים 10
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 11:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג אתמול, במהלך ריאיון שהעניק לערוץ החדשות הצרפתי lci, מפה שבה מרוקו מנותקת ממדבר סהרה – ועורר סערה בעולם הערבי.

זאת, מאחר וישראל הכירה בחודש יולי האחרון בשטח המדבר השנוי במחלוקת – כחלק ממרוקו.

בעקבות זעם של המרוקאים ברשתות החברתיות, לשכת ראש הממשלה הגיבה היום (שישי) לסערה שהתעוררה: “ישראל בהנהגת ראש הממשלה נתניהו הכירה רשמית בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית בשנת 2023”, נמסר בהודעה, “מהכרה זו באה לידי ביטוי בין היתר בתיקון המפה הגיאוגרפית שתלויה במשרד ראש הממשלה”.

בלשכה התנצלו: “לצערנו, תיקון זה לא נעשה במפה ישנה שהוגשה לראש הממשלה רגעים לפני תחילת שידור ריאיון בטלוויזיה הצרפתית. מדיניות ישראל היא חד משמעית ולא השתנתה – ישראל מכירה בריבונות מרוקו בסהרה המערבית”.

חבל סהרה שנוי במחלוקת זה עשרות שנים. בשנת 2020 ארצות הברית הכירה בריבונות מרוקו בסהרה המערבית, בתמורה לחתימה של מרוקו על הסכמי אברהם.

מוקדם יותר היום הגיב דובר משרד החוץ לתקשורת הערבית, חסן כעביה, לסערה וכתב בחשבון שלו בטוויטר כי מדובר בטעות לא מכוונת.

“בגלל טעות לא מכוונת התעוררה סערה תקשורתית גדולה בנוגע למפה שבה השתמש מר בנימין נתניהו – ובה נראית מפת מרוקו ללא הסהרה שלה. מסיבה זאת, אני מציג הבהרה להוד מעלתו, המלך מוחמד השישי, שאללה יעניק ניצחון לו, לעמו היקר ולממשלתו הנכבדת – ‘מרוקו במדבר שלה עד שאללה יורש את האדמה ומה שעליה’. כמו כן, אנחנו מתנצלים על הטעות הטכנית הזאת. ישראל ומרוקו הן אחיות, ולא ניסוג מההכרה ההיסטורית שלנו במרוקאיות של הסהרה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות