לצאת לקרב על התודעה: שה’עולם גולם’ יבין מי הטובים ומי הרעים

אויבינו נוכחו שלא יצליחו להכניענו באמצעות כוח צבאי, ועברו להשתמש בנשק מסוכן לא פחות – נשק התודעה
הרב מנחם ברוד
כ"ג אייר התשפ"ד / 31.05.2024 10:10

השוואה קלה בין ימינו אלה למלחמה שהתחוללה לפני חמישים ושבע שנים ממחישה את גודל הנס הבלתי-נתפס. כבר שבעה חודשים אנחנו נלחמים בעזה, ועדיין לא הכרענו את האויב, ואילו בחודש אייר תשכ”ז ניצחנו שבעה מצבאות ערב בשישה ימים והחזרנו לידינו את יהודה ושומרון, רצועת עזה, סיני ורמת הגולן!

זה היה נס אדיר שהשאיר את העולם כולו פעור פה. זו הייתה שעת חסד אלוקית מופלאה מאין כמותה, שחוללה התעוררות עצומה בלב המוני יהודים בארץ ובתפוצות.

גם מבחינה ביטחונית זו הייתה יציאה מן המיצר אל המרחב. הקב”ה נתן לנו אפשרות להפוך ממדינה קטנה ומאוימת למעצמה אזורית, שבכוחה להרתיע את אויביה ולהבטיח לבניה שקט וביטחון.

לשקר בביטחון

אבל אז קרה משהו שלא נתַנו כל-כך את דעתנו עליו.

אויבינו נוכחו שלא יצליחו להכניענו באמצעות כוח צבאי, ועברו להשתמש בנשק מסוכן לא פחות – נשק התודעה. הם תוקפים אותנו בכל הכוח והעוצמה, בשקרים ובעלילות. הם מחדירים לדעת הקהל העולמית מונחים וביטויים המציגים אותנו כפושעים. ואילו אנו מגיבים בנימוס, במילים מאופקות, ובנימה קבועה של הצטדקות והתגוננות.

השקרים של הערבים מתקבלים בתודעת הציבור מפני שהם חוזרים עליהם שוב ושוב, בנחישות ובתוקפנות. לעולם לא יתנצלו, יתגוננו או יצטדקו. תמיד יתקפו בביטחון מוחלט, גם אם זה השקר הבוטה והמופרך ביותר.

בזירה הזאת הם משקיעים משאבים אדירים ומעסיקים פעילים בכל המוקדים המשפיעים על דעת הקהל. וה’עולם גולם’ קונה את התעמולה השקרית ומשתכנע שהם, המרצחים המתועבים והאכזריים, הם הטובים והמסכנים, ואילו אנו הקלגסים הרעים והדורסנים.

ויש עוד מרכיב שמעניק להם יתרון – אצלם אין ‘יפי נפש’ הקוראים להבין את הצד השני או המנסים לטעון כי לא ראוי להשמיע נימוקים היסטוריים ודתיים. כל טענה, אפילו המופרכת ביותר, שיכולה לחזק את עמדתם זוכה לגיבוי מוחלט של בני עמם, והם מתייצבים מולנו בעמדה אחידה.

מטוסים כבולים

וכך המונים ברחבי העולם מדקלמים את הסיסמה ‘מהנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשית’.

נניח לרגע לבוּרוּת על כך שמעולם לא הייתה קיימת מדינת ‘פלסטין’, אבל למעשה זו קריאה אנטישמית מובהקת, שמשמעותה השמדת ישראל. ומה הם עונים כשמציגים לפניהם טענה זו? – שהם בעצם מבטאים “שאיפה לחופש, זכויות אדם ודו-קיום בשלום”…

למרבה הצער ממשלות ישראל הזניחו זירה חשובה זו, והתמקדו ברכש צבאי. הן לא הבינו שהפקרת דעת הקהל לתעמולה הערבית כובלת את המטוסים והטנקים החדישים שלנו, וגורמת למלחמותינו להימשך לאורך חודשים רבים, בלי להשיג הכרעה ומיטוט האויב.

איננו משלים את עצמנו. גם אם נשקיע את המשאבים הדרושים, עדיין יש בעולם דיי והותר גורמים אנטישמיים, שישמחו לתת בימה לאויבי ישראל. ועדיין אין ספק שהשבת מלחמה כראוי תחולל שינוי ותשכנע רבים להכיר את האמת ולהבין מי הטובים ומי הרעים במאבק הארוך של העם היהודי מול מבקשי נפשו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות