סקר ערוץ 14: נתניהו מתקרב ל-30, גנץ ממשיך להיחלש

מסקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' עולה: 'ישראל ביתנו מתחזקת ב-5 מנדטים הופכת למפלגה השלישית בגודלה • המחנה הממלכתי מאבדת עוד 4 מנדטים • העבודה בראשות יאיר גולן מזנקת, אך עדיין עומדת על מספר חד ספרתי • 57% אחוז סבורים: גולן צריך להיחקר על עבירת המרדה
חרדים 10
כ"ג אייר התשפ"ד / 30.05.2024 22:13

מסקר מנדטים חדש שערך מכון ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מתחזקת בשני מנדטים מהסקר הקודם וזוכה ל-27 מנדטים.

מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ, ממשיכה במגמת הירידה ומקבלת על פי הסקר, 19 מנדטים בלבד – ארבעה מנדטים פחות מהסקר הקודם שפורסם לפני שחלושה שבועות.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מתחזקת ב-5 מנדטים – והופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים.

מפלגת יש עתיד של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד נחלשת ומקבלת 12 מנדטים בלבד. ש”ס של אריה דרעי יציבה על 10 מנדטים, עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זוכה על פי הסקר ל-9 מנדטים, ויהדות התורה החרדית מקבלת על פי הסקר – 8 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות היו”ר החדש, יאיר גולן זוכה ל-8 מנדטים, רע”מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים, הציונות הדתית וחדש-תע”ל זוכים לארבעה מנדטים בלבד כל אחת.

מפלגת בל”ד, מרצ והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין שומר על כוחו מהסקר הקודם ומשיג 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מקבל בסקר 52 מנדטים בלבד.

המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה: בנימין נתניהו או בני גנץ. 44% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 33% מהמשיבים שבחרו בני גנץ כמתאים יותר. 23% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית. 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 31% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 24% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

בסקר  נשאלו הנסקרים האם לדעתם יאיר גולן צריך להיחקר על עבירת המרדה בעקבות קריאתו “לא להתייצב למילואים עד שהממשלה לא מתחלפת”?

57% אחוז מהמשיבים טענו שהוא אכן צריך להיחקר, 38% טענו שיו”ר מפלגת העבודה לא צריך להיחקר ו-5% אמרו שאין להם עמדה בנושא.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור עכשיו 14 בתאריך ה-16 במאי 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 925 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.0% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות