גנץ הניח הצעת חוק לפזר הכנסת • הליכוד: פירוק – פרס לסינוואר

הגשת הצעת החוק היא בהמשך למהלך שמוביל בני גנץ להגיע לבחירות עד לחודש אוקטובר - שנה לטבח • הליכוד: "בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר" • אם לא יושג רוב להעברת החוק לא ניתן יהיה להעלות הצעה דומה חצי שנה
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשפ"ד / 30.05.2024 16:33

יו”ר סיעת המחנה הממלכתי, ח”כ פנינה תמנו שטה, הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפירוק הכנסת ה-25.

הגרלת ביניים על 120,000 ש”ח – לנרשמים להגרלת ס”ת של יד לאחים

“7.10 הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם”, כתבה חברת הכנסת. “עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר – בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי”.

הגשת הצעת החוק מגיעה אחרי המהלך שמוביל יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר – שנה לטבח.

גנץ יתקשה להעביר את החוק מאחר וקואליציית נתניהו בלי המחנה הממלכתי מונה 64 חברים. יצוין כי לפי חוקי הכנסת אם לא יושג רוב להעברת החוק לא ניתן יהיה להעלות הצעה דומה חצי שנה.

גורמים במחנה הממלכתי הסבירו כי הסיבה להגשת החוק לפיזור הכנסת כעת היא טכנית בעיקרה. לדבריהם, אם הם לא היו מגישים את ההצעה עכשיו, לא הייתה אפשרות להעלות אותה בכנס הקיץ, שכן צריך להמתין 45 יום.

עם זאת, יש לציין שהצעות מפלגות אחרות לפיזור כבר הונחו על שולחן הכנסת.

בליכוד הגיבו להגשת הצעה לפיזור הכנסת: “בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבינלאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו”.

לפי סקר חדשות 12 אמש, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מאבדת מנדטים בכל שבוע שחולף, כאשר בסקר הנוכחי היא מקבלת 25 מנדטים – ירידה של 4 מנדטים מהסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים, וכעת הפער מול הליכוד עומד על 4 מנדטים בלבד.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ מאבד גובה, כאשר לראשונה מאז פרוץ המלחמה בהשוואה בינו לבין ראש הממשלה, נתניהו מקבל 36% ואילו גנץ עם 30% בלבד.

הודעת המחנה הממלכתי היום מגיעה לאחר שאתמול תקף השר גדי איזנקוט בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. “הוא נכשל בביטחון ובכלכלה, זורע אשליות שווא על רפיח והחטופים”, האשים איזנקוט וטען כי נתניהו ונכשל בהשגת ב-4 מטרות העל של הממשלה.

הליכוד תקף את השר החתרן: “איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה”.

לפני כשבועיים הציב גנץ גנץ אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו עד ה-8.6 לגבש תוכנית אסטרטגית למלחמה- אחרת יפרוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות