איזנקוט: נתניהו זורע אשליות שווא • הליכוד: מחפש תירוצים לפרוש

חבר קבינט המלחמה האשים: נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה, לא הציג לציבור את האמת ונכשל בארבע מטרות העל של המלחמה • בליכוד השיבו אש: "איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה, עוסקים בפוליטיקה קטנה"
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 17:35

חתרן בלי נלאה: חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, תקף אחר הצהריים (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בכל הקשור לניהול המלחמה נגד חמאס.

איזנקוט טען: “‘ניצחון מוחלט’ זה סלוגן קליט, לכן מי שזורע הבטחות של ‘נטפל בגדודים ברפיח ואז נחזיר את החטופים’, זורע אשליית שווא. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה”.

לדבריו, “החובה הבסיסית שלי היא לומר את האמת כהווייתה, ולהתוות דרך. סלוגנים וסיסמאות נופלים על אוזניים קשובות של חלק מהאנשים, כי זה מה שאתה רוצה להאמין בו בשעה קשה. זה אירוע שייקח זמן, לטפל ברצועת עזה שייקח שלוש עד חמש שנים לייצוב משמעותי,  ואחרי זה עוד שנים ארוכות כדי לבנות אלטרנטיבה לחמאס. ההישג שלנו צריך להיות בסופו של יום של שלטון אחר, פירוז הרצועה”.

השר, שיחד עם בני גנץ, מאיים בפרישה מהממשלה אם לא ימולאו תנאים שהציבו, הוסיף כי נתניהו נכשל בכל מטרות העל שהציב לעצמו לאחר שניצח בבחירות האחרונות. “המטרה הראשונה הייתה בלימת תוכנית הגרעין האיראנית, לא צריך להיות מצוי בדו”חות המודיעין כדי לדעת שאיראן נמצאת במקום המתקדם והמאיים ביותר מאז שהתחילה את התוכנית הזאת.

“היעד השני היה חתירה לשלום עם סעודיה, היה נדמה שאנחנו כ’פסע’ משם, היום זה נראה די רחוק. השלישי – שימור הכלכלה והורדת יוקר המחייה, ברור שהמגמות שליליות כעת והעתיד החזוי לא מלבלב. המטרה הרביעית הייתה החזרת הביטחון והמשילות. לא צריך להוסיף מילים – ברור שהממשלה נכשלה כישלון חרוץ”.

איזנקוט, שכרמטכ”ל היה מאבות הקונספציה והכישלון של צה”ל, הוסיף:  “עולות שאלות ובצדק, איך נכון לסיים את המלחמה הזאת. אין חלוק שחתירה של מדינה זה לנצח במלחמה. המבחן הוא תמיד למרחק – ופה, מה שעומד אחרי שמונה חודשים על כפות המאזניים זה האם נכון ואפשר לשווק ניצחון מהיר, ‘ניצחון מוחלט’ או שצריך לחפש משהו שיותר קשה להסביר אותו, אבל הוא ניצחון באמצעות היפוך אסטרטגי. צריך להציג סדרי עדיפויות גם בזמן, ולנסות לבנות תשובה של הישג מבצעי בדרום שחייב לכלול את השבת החטופים, שיאפשר הסדרה בלבנון וכניסה למו”מ בין ארה”ב לסעודיה”.

יצוין, כי סוריה דורשת הקמת מדינה פלסטינית במסגרת ההסכם.

מהליכוד נמסר בתגובה: “איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות