שקמה ברסלר למפעיל דוכן תפילין: אתה מפריע עם “הדברים האלה”

אחת ממובילות המחאה תועדה טוענת בפני חסיד שהפעיל דוכן להנחת תפילין במכון ויצמן: "אתה באמצע החיים שלי מפריע, יש לך אישור לעמוד פה עם הדברים האלו? תיקח את עצמך החוצה. אתה עובר על החוק" • ינון מגל: "עומדת על מעבר חצייה עם האוטו ומפריע לה שיהודים מניחים תפילין"
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 16:25

שקמה ברסלר, אחת ממובילות המחאה נגד הממשלה, תועדה כשהיא פונה לחסיד חב”ד שהקים דוכן להנחת תפילין במכון ויצמן למדע ברחובות, וטוענת כי הוא עובר על החוק.

לפי דיווח של רועי רובינשטיין באתר ynet, העימות המילולי שיזמה ברסלר, פרופ’ לפיזיקה וחוקרת במכון, התרחשה אתמול.

בתיעוד שפרסם דניאל עמרם,  נראית נהגת במכונית עוצרת ומדברת עם מקים הדוכן, בעוד נערים לידו מניחים תפילין. בין השאר אומרת ברסלר: “אתה באמצע החיים שלי מפריע, יש לך אישור לעמוד פה עם הדברים האלו? תיקח את עצמך לפני שאני אפנה לאבטחה של מכון ויצמן. גבר, אתה עובר על החוק של המקום. תיקח את עצמך החוצה, אני חוקרת פה, אסור לך לעמוד עם הדברים האלה. אתה עובר על חוקי מדינת ישראל וחוקי מכון ויצמן”

היא התקשרה לגופי הביטחון של המכון.

בהמשך אמרה: “הוא לא ילד שלך, אתה לא יכול לעמוד פה. אתה עובר על החוק”.

אישה אחרת אמרה למפעיל הדוכן: “הילדים באו לפה ללמוד. איך אתה קשור לפה? אתה במקום ציבורי”.

מנגד, החסיד  שמר על איפוק, ונשמעו ממנו הקריאות: “ראש הממשלה שלך מניח תפילין” ו”כל כך כואב לך? את יהודייה”.

באתר ynet צויין כי חרף טענותיה של ברסלר, אין חוק במדינת ישראל שאוסר על הקמת עמדות להנחת תפילין, והפעלת הדוכן אינה נחשבת עבירה על החוק הישראלי.

האירוע התרחש בתוך שטח המכון, באזור שאליו מגיעים אוטובוסים עם תלמידים שבאים להתחנך במוסד. החסיד הציע לבני נוער שירדו מהאוטובוס להניח תפילין – והם נענו.

משקמה ברסלר לא נמסרה תגובה לאתר ynet.

ממכון ויצמן נמסר: “פעילות של גורמי חוץ בקמפוס מכון ויצמן למדע, המופנית לקטינים שנמצאים בקמפוס המכון במסגרת חינוכית רשמית, מחייבת אישור מראש מהמכון, דבר שלא נעשה במקרה הנוכחי”.

איש התקשורת ינון מגל תקף היום, ברדיו 103 את שקמה ברסלר, על רקע הסרטון: “היא עומדת על מעבר חצייה עם האוטו ומפריע לה שיהודים מניחים תפילין, לא הרפורמה המשפטית, לא שחיתות שלטונית לא המחדל של ה-7 באוקטובר, לא הגז, לא השוחד. יצא המרצע מהשק”.

 

הפרשנית הפוליטית שרי רוט כתבה: “שקמה ברסלר היקרה. שמעתי בכאב את דבריך. לא נכנסת לנושא החוקי, מותר או אסור להציב במקום ההוא דוכן תפילין. אבל הקשבתי למילותיך. אסור לך להעמיד את ‘הדברים האלה’, אמרת לבחור החב”די.

“אז שקמה היקרה, מה שקראת לו ‘הדברים האלו’ הם תפילין, סמל מהותי של העם היהודי, פריט מקודש. יהודים במהלך הדורות מסרו נפשם כדי להניח את “הדברים האלו”, מן הסתם גם סבא רבא שלך. אנחנו עם יהודי, בעולם שונאים אותנו כי אנחנו יהודים. שונאים גם את מי שהפך מערבי ונראה אירופאי, נטול סממנים או “דברים כאלו”.

“למען העם היהודי שהגיע לפיסת האדמה הזו אחרי שנים של סבל, בואי נכבד את סממני היהדות, אנא!”

ח”כ טלי גוטליב הגיבה: “כששקמה ברסלר קראה לאנשי הימין נאצים ואמרה שעם נאצים לא מדברים, לא התחלחלתי כמו הסרטון בו היא קוראת ליהודי שמניח תפילין ‘גבר יש לך אישור לעמוד פה עם הדברים האלה’? ‘קח את עצמך אני חוקרת פה ואסור לך לעמוד פה עם הדברים האלה.. אתה עובר על חוקי המכון וחוקי מדינת ישראל’.

“אנשי שמאל היא לא משקפת אתכם ולא מייצגת אתכם. תוקיעו אותה מתוככם! היא פוגעת קשות בחברה הישראלית על גווניה. תצפו בסרטון ותתביישו שאשה כזו מובילת מחאה ומרי לפני מלחמה ובשעת מלחמה. בושה וכלימה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות