ראש המל”ל: הלחימה בחמאס תימשך עוד לפחות שבעה חודשים

צחי הנגבי אומר על המלחמה ברצועת עזה: "צפויים לנו עוד 7 חודשי לחימה כדי להעמיק את ההישג ולהשיג את מה שאנחנו מגדירים 'השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס'" • "כוחות צה"ל שולטים כיום ב-75 אחוזים מציר פילדלפי. חייבים לסגור את הגבול בין מצרים לעזה"
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 13:52

ראש המל”ל צחי הנגבי, אמר היום (רביעי)  בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, כי המלחמה ברצועת עזה תמשך לפחות שבעה חודשים נוספים.

הנגבי הדגיש: “חייבים לסגור את הגבול בין מצרים לעזה. אף אחד לא יתנדב לשמור עלינו ונצטרך לשמור אנחנו”.

לדברי הנגבי, כוחות צה”ל שולטים כיום ב-75 אחוזים מציר פילדלפי.

כמו כן, הוא הגדיר את השנה הנוכחית כ”שנת מלחמה” והבהיר: “צפויים לנו עוד 7 חודשי לחימה כדי להעמיק את ההישג ולהשיג את מה שאנחנו מגדירים ‘השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס'”.

על המלחמה אמר: “לא היינו רוצים לשלוט בעזה – מנסים לתכנן שהפלסטינים ינהלו את חייהם ואנחנו נשמור על הביטחון”.

הנגבי, שנמצא בקפריסין כחלק ממשלחת שעוסקת בנושא החטופים – אמר: “אנחנו נפגשים עם המשפחות מדברים איתן, זה סיוט שאי אפשר אפילו לשער, קשה לנו להבין את העוצמה של הסיוט שהמשפחות חוות. יש 125 אנשים שאנחנו צריכים להביא הביתה, אנחנו עוסקים בכך יום יום”.

על הטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בולם התקדמות בעסקה משיקולים פוליטיים – אמר ראש המל”ל: “זה דבר מתועב, מניפולציה פוליטית. ראש הממשלה, שר הביטחון, והקבינט אישרו פה אחד פעילויות שבהם הבנים שלנו הסתכנו להביא חללים, וגם הרחיב את המנדט.  הצד השני נוקשה ואכזרי, וישראל נאלצה לשחוק את עמדתה – עד כדי כך שהאמריקנים אומרים שההצעה מאוד נדיבה”.

הנגבי התייחס גם לירי שבוצע הבוקר לעבר בת חפר מאזור טולכרם: “כמות הנפגעים שלנו והפיגועים שיצאו ללב הארץ ירדו, בגלל שהצבא גייס המון כוחות. הצבא עושה מאמץ אדיר עם הישגים גדולים מאוד, להכריע את האוייב גם שם”.

על המדינות שהכירו לאחרונה במדינה פלסטינית אמר: “הן לא ידידות שלנו, אלא עוינות אותנו. המדינות הידידותיות נשארו מחוייבויות מול ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות