גפני מאיים על נתניהו: אתפטר מתפקידי כיושב ראש ועדת הכספים

גפני הודיע לראש הממשלה, בתום ישיבת סיעת יהדות התורה חריגה: ללא הסדרת משכורות הגננות החרדיות - הוא יודיע על התפטרות מתפקידו כיו"ר ועדת הכספים • סיעת יהדות התורה: "מגבים את הודעתו לראש הממשלה"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 13:32

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, העביר היום (רביעי), בתום ישיבת סיעה יהדות התורה, מסר מאיים לראש הממשלה.

יו”ר ‘דגל’ הודיע לנתניהו, כי יתפטר מתפקידו כיושב ראש ועדת הכספים – במידה ומשכורות המורים החרדיים לא יועברו. “אם המורים החרדים לא יקבלו בתחילת החודש הבא את השכר המגיע להם – אפרוש מוועדת הכספים”.

את ההודעה מסר גפני אחרי כינוס חריג של הסיעה במשכן הכנסת.

גפני דורש מנתניהו לעמוד בהסכמים הקואליציוניים ולהעביר את התקציבים לחינוך החרדי. במסר שהעביר ביקש גפני לפעול למען תקציבי ‘אופק חדש’ המיועד לגננות החרדיות, כשהוא מסביר כי נגד תקציבים אלה לא הוגשו עתירות.

מסיעת יהדות התורה נמסר: “סיעת יהדות התורה מגבה את ח”כ הרב משה גפני בהודעתו לראש הממשלה.

“סיעת יהדות התורה בכנסת התכנסה היום לדיון דחוף, ושמעה את הודעת ח”כ הרב משה גפני לראש הממשלה, בנימין נתניהו. הסיעה מגבה את הרב גפני בהודעתו לראש הממשלה, שאם לא יסודר נושא החינוך החרדי על כל מוסדותיו, הוא לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כיו”ר ועדת הכספים של הכנסת”.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן,  הגיב: “דרך צלחה”.

יו”ר מפלגת נעם סגן השר ח”כ אבי מעוז: “הודעתי לראש הממשלה שאני תומך במאבקו הצודק של יו”ר וועדת הכספים ח”כ הרב משה גפני. בהתאם להסכם הקואליציוני של סיעת נעם עם ראש הממשלה וסיעת הליכוד, משרד החינוך אמור לתקצב את מוסדות המוכר שאינו רשמי ב-75% ואת מוסדות הפטור ב-55% באופן יחסי לתקצוב המלא של כל תלמיד הלומד במערכת החינוך.

“המצב כיום שילדי תלמודי התורה הלאומיים מקבלים רק כ-30% בלבד. אי שוויון זה חייב לבוא על תיקונו”.

גפני זועם על משרד האוצר, שלטענתו מעכב את תקציב ‘אופק חדש’ למוסדות החינוך, בשל עתירות שהוגשו לבג”ץ נגד העברת התקציבים.

הדרישה של גפני היא להסדיר את משכורות המורות והמורים החרדים תוך השוואתן למשכורות במערכת החינוך הממלכתית שנכנסו לתוכנית ‘אופק חדש’, זאת על אף שאלו לא מלמדים לימודי ליבה ונמצאים תחת פיקוח זעום של המדינה.

אלא שבעקבות עתירה של עמותת חדו”ש, התשלומים למורים החרדים מעוכבים עד להסדרת תקנות בחוק.

כחלק מכך, העברת הכספים תקועה משום שמשרד המשפטים ומשרד האוצר לא תומכים בשינוי תקנות חוק החינוך הממלכתי. כיוון שכך, שר החינוך יואב קיש, עצר את העיסוק בנושא.

ביום שני זעק גפני בנאום במליאה,  על ‘הקיפוח’ וה’אפליה’ של הגננות החרדיות: “למה מפלים את הגננות החרדיות לרעה? מה חטאו, מה פשעו הילדים האלה בגן הילדים, שהגננת לא צריכה לקבל את אותו דבר? ואחר כך עוד באים אליי בטענות? בושה. בושה. בושה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות