מקלב במליאה: ‘כדי לשמור שבת ולא לעבוד בה אנחנו מוכנים לשלם’

בשאילתא על הפסקת עבודת הרכבת בשבת, אמר  סגן השר במשרד התחבורה: "שבת זה לא שאלה לא של נוחות ולא של עלות, זה לא הזמן לעשות שיפוצים במדינה. אנשים מוכנים לסגור את איילון בגלל ערך הדמוקרטיה למרות המחירים שבכך - לערך השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותו בשמחה"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 12:16

סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב הבהיר הבוקר (רביעי), במענה לשאילתא של ח”כ בועז טופורובסקי מ’יש עתיד’ על עבודות תשתית בשבת – כי משרד התחבורה לא עובד בשבת, וכי הוא שמח לייצג משרד שלא עובד בשבת קודש.

מקלב הסביר, כי מעבר לכך שהעבודה בשבת הינה הפרה של הסטטוס-קוו, כאשר ישנם ערכים – אנחנו לא משקללים עלויות. אנחנו רואים אנשים שחושבים שיכולים לסגור את כביש איילון בגלל ערך הדמוקרטיה, למרות המחירים שבכך, אז לערך שמירת השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה. שבת, אמר מקלב, זה לא שאלה לא של נוחות ולא של עלות, זו השקפת עולמי ואני מקווה שכל ממשלות ישראל יישמו את המדיניות הזו.

מקלב הוסיף, כי נקודת ההנחה היא שהעם היהודי שומר שבת קודש. עד לפני כמה שנים לא היה יהודי אחד שלא שמר שבת, אמר. הוא הדגיש כי השבת זה לא היום לעשות שיפוצים במדינה, במיוחד כאשר אפשר לעשות עבודות בסופי שבוע גם בלי לעבוד בשבת. “אתם מבקשים לסגור בשבת כי התחבורה דלילה – אבל התחבורה דלילה בסופי השבוע כי הציבור שומר שבת, ואתם כעת רוצים לשבור את זה. גם אם התעשייה כולה הייתה עובדת בשבת התל”ג היה עולה, אבל ערך שמירת השבת חשוב מכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות