תמר שובצה לשמור על הנוח’בה: “בנות פגעו בעצמן כדי להשתחרר”

חיילת מילואים שגויסה לשמור על מחבלי הנוח'בה סיפרה בריאיון לרשת ב', כי צה"ל התעלם מבקשתה שלא לעשות זאת - למרות שחברותיה נרצחו בנובה: "אל תאלצו אותי להתמודד עם הרוצחים של חברות שלי" • צה"ל: כל מקרה נבחן לגופו על ידי המפקדים וקציני המיון
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 11:03

תמר, חיילת שגוייסה למילואים בחיל המשטרה הצבאית – ונדרשה לשמור על מחבלי הנוח’בה, סיפרה בריאיון לקרן נויבך ברשת ב’, על ההתעלמות המוחלטת של הצבא והמצוקה שגברים ונשים במצבה נמצאים בה.

“מכריחים בנות לפגעו בעצמן כדי להשתחרר מהתפקיד. אני ראיתי סימנים על הגוף שבנות עשו לעצמן כדי להשתחרר מהתפקיד”.

תמר שירתה בחיל החינוך כמפקדת של עולים חדשים לאחר שעברה הכשרה של מגל: “המטרה הייתה להיות מוכשרת רמה אחת מעל הטירונים, הוכשרתי לרובאות 03 ופיקדתי על חיילים שעשו טירונות 02. לא לוחמת” – הדגישה.

תמר קיבלה צו 8 והבינה מחברותיה שהיא תשובץ לשמור על מחבלי הנוח’בה שביצעו את טבח 7 באוקטובר: “יש לי חברים שנרצחו בנובה, חברה אחת שניצלה בנס ואמרתי לעצמי שאין מצב שאני הולכת להיפגש עם הרוצחים שלהם בעיניים”.

תמר התקשרה למוקד המילואים והסבירה להם את מצבה וכי היא אינה מסוגלת לעמוד בביצוע התפקיד – אך שם נאמר לה: “אני מאוד מבינה אבל אני מצטערת כל עוד אין לך מסמך רשמי את מחויבת להגיע”.

תמר שמוכרת על ידי הביטוח הלאומי ובעלת אחוזי נכות נפשיים שלחה לצה”ל מסמך רשמי מפסיכיאטר: “המסמך הזה מאשר שהמשימה הזאת רק תחריף את מצבי. הם התקשרו ואמרו שאני מחויבת להגיע לריאיון ואם אני רוצה אני אגיד את הדברים האלה.

“הגעתי ובריאיון סיפרתי לה את כל הרקע שלי, הבאתי תיעודים של המסמכים ואתמול בשעות הערב קיבלתי שיבוץ. התקשרה אליי מישהי מהיחידה ושאלתי אותה – אתם באמת מגייסים אותי? יש לי אישור מפסיכיאטר שאני לא יכולה לעשות את התפקיד הזה. היא אמרה לי ‘אני מצטערת, את יכולה לשלוח לי עכשיו הטפסים אבל אני לא יודעת אם זה יעזור'”.

תמר תיארה מהי אחת המשימות אותה נדרשות לבצע החיילות, למרות שנאמר להן כי לא יהיו במגע ישיר עם המחבלים: “יש שוויש שהוא מחבל נוח’בה והוא בעצם מנהל את המחבלים וכל המסרים עוברים דרכו. אנחנו צריכות להביא להם אוכל דרך דלת שנסגרת, יש תא מסוים ואני מסתכלת לשוויש בעיניים אומרת לו ‘הנה זה האוכל של המחבלים’. הוא לוקח את האוכל ואני סוגרת את הדלת ויוצאת”.

היא הדגישה את הבהלה והפחד שהיא וכמותה חוות וחווים: “בשביל בחורה כמוני שיכול להיות שהשוויש הזה רצח את חברות שלי אומרים לי ‘את תסתכלי לו בעיניים’. יש בנות שמסוגלות לעשות את זה, שמעתי גם עדויות של גברים שלא מסוגלים, זה לא עניין מגדרי”.

עוד תיארה: “אני מוכנה לעשות כל תפקיד במילואים אבל אל תתנו לי להתמודד עם הרוצחים של חברות שלי. מרגיש לי שהולך להיות פה אסון, חשוב לי להציל כמה שיותר. זה מרגיש כמו משימת חיי כרגע. אמרתי להם מה אתם לא למדתם כלום מפרשת הסוהרות? מרגיש לי שמישהו מנותק ואומר הנה כוח אדם בואו נזרוק אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות