היועמ”שית: פועל משיקולים זרים • בן גביר: “היא התבלבלה”

היועצת המשפטית הגיבה לבג"ץ על הניסיון של השר לביטחון לאומי להדיח את המפכ"ל: "חשש כבד כי מדובר בהתערבות נוספת בפעילותה האופרטיבית של המשטרה" • בן גביר: "היא חושבת שהיא ראש הממשלה האמיתי של מדינת ישראל"
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"ד / 29.05.2024 01:51

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ממשיכה בעימות מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בתגובתה לבג”ץ על האיום בהדחת המפכ”ל הכושל קובי שבתאי,  היא טענה כי “שיקולי השר שיקולים זרים הם”.

היא כתבה, כי “התנהלות השר לביטחון לאומי בעניין זימון המפכ”ל לשימוע, מעוררת חשש כבד כי מדובר בהתערבות נוספת בפעילותה האופרטיבית של המשטרה”.

היא הוסיפה: “מתעורר חשש כבד, כי השימוע הוא בבחינת ‘עונש’ למפכ”ל על כך שדיווח ליועצת המשפטית לממשלה על הפרת דין לכאורה וחריגה מסמכות לכאורה”.

לטענתה, הודעת השר בן גביר על כוונתו להביא הצעת החלטה לסיום כהונת המפכ”ל “מחזקת את החשש הכבד לפיו שיקולי השר שיקולים זרים הם, שכן עד כה, במשך חודשים, השר לא פעל לסיום כהונת המפכ”ל על רקע הדו”ח (-ועדת אסון מירון), והודעתו באה רק לאחר שהמפכ”ל הודיע כי דיווח ליועצת המשפטית לממשלה על פעולת השר שלא בסמכות ובניגוד להחלטת בית משפט נכבד זה”.

עוד כתבה היועמ”שית: “על השר להימנע מהתערבות בפעולות אופרטיביות של המשטרה, וברי כי אם מפכ”ל המשטרה מתריע נגד התערבות שכזו, הרי שניסיון לפגוע בו על רקע זה הוא פסול מיסודו. זוהי חובתו של מפכ”ל המשטרה להתריע מפני הפרת דין והתערבות פוליטית פסולה בעבודת המשטרה, ואין להרתיעו מלעשות כן”.

השר לביטחון לאומי אמר בתגובה: “היועמ”שית התבלבלה, וחושבת כי היא ראש הממשלה האמיתי של מדינת ישראל. מדהים שאחרי שהיא תירצה תירוץ תמוה מדוע אין להביא את המפכ”ל לשימוע (“כי אין תשתית ראייתית” – למרות הטענות על חוסר תפקוד רציני של המפכ”ל), כעת היא מנסה לומר שאי אפשר להביא את מסקנות ועדת מירון למליאת הממשלה.

“מדובר ביועמ״שית שלצערנו במקום לבצע את תפקידה ולהיות יועצת, החליטה לנהל את ממשלת ישראל”.

מוקדם יותר הערב הודיע בן גביר לבג”ץ, כי השימוע למפכ”ל מבוטל ובכוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה בדבר סיום כהונתו של המפכ”ל קובי שבתאי, על סמך החלטות ועדת החקירה ל’אסון מירון’.

יחד עם זאת ציין כי בכוונתו “לפעול בהתאם לדו”ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ולהביא בתוך עשרה ימים לדיון בממשלה, בהצעת מחליטים, את סיום כהונת המפכ”ל בהתאם לקביעות בדו”ח מירון”.

הכל החל לאחר שאמש זימן בן גביר את המפכ”ל לשימוע ביום רביעי,  בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו.

השר ציין במכתבו למפכ”ל: “בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות