השייח שהורשע בהסתה פועל בבתי ספר של משרד החינוך

תחקיר ערוץ 14 חושף: השייח שהורשע בעבר בעבירות הסתה והארגון בראשו עמד הוצא אל מחוץ לחוק, פועל במסגרות בתי הספר של משרד החינוך • תחת מעטה של 'וועדות להפצת שלום', מפיץ השייח את רעיונותיו למאבק פלסטינים מול מדינת ישראל
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ד / 28.05.2024 22:10

תחקיר משותף לכתב ערוץ 14 אחיקם הימלפרב ולארגון ‘ערי ישראל’, אודות השייח ראאד סלאח. מאז השתחרר מהכלא על עבירות הסתה בשנת 2021, עמל השיח’ ראאד סלאח על בנייתן וטיפוחן של ועדות שהקים – “הוועדות להפצת השלום”.

מטרתן הרשמית של הוועדות היא פתרון סכסוכים פנימיים בחברה הערבית. מטרה נוספת שלהן היא ביסוס כוחו של ראאד סלאח כמנהיג העליון של ערביי ישראל. התחקיר שפורסם אתמול, התמקד פעילות הוועדות בתוך בתי ספר של משרד החינוך הישראלי.

בתגובה לתחקיר, הגיש חבר הכנסת אלמוג כהן בקשה לדיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת. מטעמו של כהן נמסר: “ראאד סלאח הטרוריסט המורשע ממשיך לנקר בוואקום אותו משאירה המדינה, בצורה של ת’אקייה (הונאה) בכדי להגשים את ייעודו: השמדתה של מדינת ישראל. כל רגע שהאיש מסתובב חופשי הוא סכנה למדינת ישראל. אגיש במיידי בקשה לדיון דחוף בוועדת החינוך, אדרוש הגעת משטרת ישראל נציג שב”כ ומשרדי הממשלה”.

מטעמו של שר החינוך יואב קיש נמסר: “רוב הארועים המופיעים בכתבה קרו עד נובמבר 2022 לפני הקמת הממשלה. אני רואה בחומרה רבה את ההסתה שמתוארת בכתבה. המשרד יבדוק ויקיים שימועים בנושא. לא נאפשר הסתה בבתי הספר. מה שהיה לא יהיה”.

ח”כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית אמר: “ארגוני הטרור מנסים להשמיד אותנו גם דרך רובים וסכינים וגם דרך הספרים. נפתח 7 עיניים על התכנים שנכנסים לחינוך החברה הערבית ונוודא בחקיקה שזה לא יתאפשר”.

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הגיבה לתחקיר: “אחיקם הימלפרב הוא אחד הכתבים האמיצים שאני אישית נתקלתי בהם. אני מחזקת אותו בעיסוק שלו באיתור תמיכה בטרור בחברה הערבית באופן מתוחכם, והטמעה של מסרי טרור באשר הוא. אני מחזקת את אחיקם על החשיפה האחרונה שלו בעניין הוועדות של ראאד סלאח והטמעה של רעיונות חמאסיים ואנטי-ציוניים במערכת החינוך. אלו כתבות שמדגימות שבחסות מדינת ישראל נעשים דברים מתחת לאפנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות