ראש חטיבת המבצעים: לא הסיטו כוחות מעזה לשומרון

חרדים 10
|
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 20:18
האלוף יניב עשור אמר בצורה שלא משתמעת ל-2 פנים כי לא הועברו כוחות כדי לאבטח את הסוכה של ח”כ צבי סוכות. “אני מניח שאתם מבינים למה רוצים להגיד שלקחו מעזה לאיו”ש. אל תקנו את הספין”

ראש אכ”א, האלוף יניב עשור, אמר כי הטענה כאילו הוסטו חיילים מעזה ליו”ש ערב טבח ה-7.10, היא “קשקוש” ו”ספין”.

אמש פרסם העיתונאי ירון אברהם בחדשות 12 הקלטות בהן מתייחס ראש אכ”א האלוף עשור לאירועי ה7.10.

בהקלטות התייחס האלוף עשור גם לעלילה כאילו הוסטו הכוחות כדי לשמור “על הסוכה של צבי סוכות”. הוא אמר: “אל תקנו את הספין. לא לקחו חיילים לאיו”ש, לא לקחו שום דבר. אני הייתי ראש חטיבת מבצעים. אם צה”ל היה מבין שהולכת להיות התקפה, הוא מתנהג אחרת וגומר אותם לפני שהם באים לגדר”.

האלוף עשור לא הסתפק בזה, והוסיף: “לקחו מעזה לאיו”ש? עזוב, זה קשקוש. אני מניח שאתם מבינים למה רוצים להגיד שלקחו מעזה לאיו”ש. זה לא הסיפור”.

ח”כ צבי סוכות התייחס לפרסום ופירסם: “בן כספית עוד באמצע הקרבות ב-7.10 פרסם שאוגדת עזה עברה ליו”ש. ניר דבורי פרסם במהדורת ה-8.10 שגדוד וחצי הועבר כדי לשמור על הסוכה שלי. סגן הרמטכ”ל לשעבר דן הראל הכריז על זה בפריים טיים. לא היה ולא נברא, אפילו לא התחיל. שקר מוחלט שנועד להאשים את מתיישבי יו”ש בטבח הנורא. רשעות לשמה”.

כזכור, ראש מועצת שומרון יוסי דגן חשף לפני כשבוע מסמך רשמי של צה”ל המוכיח כי בשונה מההאשמות או הספינים שהודהדו בכלי התקשורת, בעיקר ע”י עיתונאים ואנשי שמאל, לא הועברו כוחות מעוטף עזה לשומרון ביום שלפני ה-7 באוקטובר, ובוודאי לא ספציפית עבור סוכת המחאה שהקים ח”כ צבי סוכות בחווארה בעקבות הפיגועים שהתרחשו שם.

המסמך מוכיח בצורה רשמית כי העברת הכוחות (כ-80 חיילים) לתגבור ברחבי השומרון הייתה חלק מתוכנית רבעונית (3 חודשים) של צה”ל מראש – עוד מחודש אוגוסט, ולפיכך כמובן כלל איננה קשורה לסוכת המחאה של ח”כ צבי סוכות.

על פי תוכנית כח האדם הריבעונית מחודש אוגוסט, כלל לא הגיעו גדודים מעוטף עזה לשומרון, אלא על פי אותה תכנית תיגבור מסודרת ומתוכננת מראש, כוח של עשרות חיילים מיחידת “אגוז” – המוגדרים במסמך “עתודה מטכ”לית” (כלומר בכלל לא חיילים המשוייכים לעוטף עזה) – החליף קבוצת חיילים מבה”ד 1, כשעל פי גאנט כח האדם שנחשף לאחר במסמך – שבוע לאחר מכן היו אמורים להחליף את אותם חיילי “אגוז” חיילים מגדוד “קדם” של פיקוד העורף.