השר בן גביר לבג”צ: ה’שימוע’ מבוטל, המפכ”ל יסיים כהונתו

חרדים 10
|
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 20:15
לאחר תקיפת שוטרים את החרדים במירון, פנה המפכ”ל ליועצת המשפטית לממשלה – והשר בן גביר זימן את המפכ”ל לשימוע • היועמ”שית כתבה לשר כי השימוע ‘אינו חוקי’ ועתירה הוגשה לבג”צ שהורה למדינה להשיב עוד הערב • השר בן גביר החליט להביא את סיום כהונת המפכ”ל ל’החלטת ממשלה’ ובכך ייתר את הצורך ב’שימוע’

השר בן גביר משיב לבג”ץ: השימוע יבוטל – אך בכוונתי לפעול בהתאם לדו”ח ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, ולהביא הצעת הצעת החלטה לממשלה שתקבע את מועד סיום כהונתו של המפכ”ל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שלישי) לבג”צ כי בכוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה בדבר סיום כהונתו של המפכ”ל, על סמך החלטות ועדת החקירה לאסון הר מירון.

בתשובה לבג”ץ נכתב כי הודעת היועצת המשפטית נעשתה בחוסר סמכות, אך: ״מכל מקום, ולמען הסר ספק, יצוין כי ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר למפכ”ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו.

השר בן גביר מתכבד לעדכן את בית המשפט הנכבד כי השימוע מבוטל ועל כן הבקשה מתייתרת. יחד עם זאת יצוין, כי בכוונת המשיב לפעול בהתאם לדו”ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ולהביא בתוך עשרה ימים לדיון בממשלה, בהצעת מחליטים, את סיום כהונת המפכ”ל בהתאם לקביעות בדו”ח מירון״.