בן גביר ליועמ”שית: “ניסיון ההפיכה לא ייענה בהרכנת ראש”

השר לביטחון לאומי תקף במליאת הכנסת את היועצת המשפטית לממשלה: "יש מי שמבקשים לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי ולהביא למצב בו פקידי השלטון הופכים לראשי השלטון" • "הניסיון ליטול מהדרג הנבחר את סמכויותיו באיצטלת שלטון החוק - אינו שלטון החוק אלא פריעת החוק"
יוני גרין
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 18:40

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשא הערב (שלישי) נאום במליאת הכנסת והתייחס לדברי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בכנס לשכת עורכי הדין.

בפעם ה-14 ברציפות: זו ההגרלה שכל המגזר החרדי מחכה לה

“בימים אלו, יש מי שמבקשים לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי, ולהביא למצב בו פקידי השלטון הופכים לראשי השלטון”, אמר בן גביר.

הוא הוסיף: “זו מגמה שהיא איום מוחשי נגד הדמוקרטיה. פקיד, פקיד בכיר מאוד, אבל הוא לא אמור לנהל את מדינת ישראל. בפרט אלו המנסים בסתר לקדם שימוש בכלים מסוכנים לצורך הגשמת שאיפותיהם הפוליטיות הנסתרות.

“עלינו, חברי הכנסת, להתייצב נגדם כחומה בצורה, ולהגיד בצורה הנחרצת וברורה ביותר: במדינה דמוקרטית, העם בוחר את נציגיו ואת ממשלתו”.

בן גביר הדגיש: “הממשלה היא הריבון, והיא זו שמתווה את המדיניות, ומנחה את הדרגים המקצועיים כיצד לפעול. הניסיון של גורמים מסוימים ליטול מהדרג הנבחר את סמכויותיו באיצטלה של שלטון החוק – אינו שלטון החוק אלא פריעת החוק. ניסיון ההפיכה לא ייענה בהרכנת ראש”.

בן גביר המשיך:  “כשר לביטחון לאומי, אני אומר כאן על הדוכן הזה, אמשיך לפעול בדיוק בהתאם למנדט שקיבלתי מהעם למילוי תפקידי. אמשיך להתוות מדיניות של אכיפת חוק בלתי מתפשרת. אמשיך להעניק גיבוי לשוטרי המשטרה הנפלאים, אבל כן, ובמקום הנדרש, גם לפעול להרחקתם של שוטרים שפועלים בניגוד לחוק משורותיה של המשטרה. זו חובתי, אמשיך לפעול ככה, ללא מורא”.

הבוקר תקפה בהרב מיארה את השר בן גביר, וקבעה כי כוונתו לערוך שימוע למפכ”ל קובי שבתאי – אינה חוקית ולכן אין לקיימו.

מיארה אמרה בכנס לשכת עורכי הדין: “השר הממונה על המשטרה מטעם הממשלה איננו מפכ”ל על. גבולות סמכותו צריכים להיות תחומים וגדורים. בפרט, נאסר עליו להתערב בפעילות אופרטיבית של המשטרה ובהחלטות קונקרטיות.

“התיקון לפקודת המשטרה אינו קובע את התנאי ההכרחי כי התערבות פוליטית בהפעלת הכוח המשטרתי אינה חוקית. על כן, עמדתנו, כפי שהגשנו אותה לבג”צ היא, כי התיקון לפקודת המשטרה אינו עומד במבחנים החוקתיים ויש לבטל לפחות חלק מסעיפיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות