באונ’ העברית: דגלי אש”ף וקריאות “ברוח ודם נפדה את אלאקצא”

חרדים 10
|
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 13:25
סטודנטים הפגינו היום באוניברסיטה העברית בירושלים כשהם מניפים דגלי אש”ף וקוראים: “אין פתרון מלבד הוצאת הכובש” • אביגדור ליברמן דורש: “להשעות לאלתר את כל המוחים, ובמידה ולא – נפעל בכנסת בכל הצעדים העומדים לרשותנו” • יו״ר התאחדות הסטודנטים: “הפקרות בלתי נתפסת”

באוניברסיטה העברית בירושלים נערכה היום (שלישי) “שביתת מחאה נגד ההשמדה והטבח בעזה” – שהפכה להפגנה פרו-פלסטינית ביוזמת תא חד”ש במוסד האקדמי.

הסטודנטים המפגינים קראו: “אין פתרון מלבד הוצאת הכובש” ו”ברוח ודם נפדה את אל אקצא” – ואף הניפו דגלי אש”ף.

הנהלת אוניברסיטה לא מנעה את קיום האירוע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיבח את השוטרים שפיזרו את ההפגנה הבלתי חוקית באוניברסיטה העברית שבה הניפו דגלי אש”ף: “במשמרת שלי תהיה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק. לצערי ההפגנה התנהלה זמן רב מדי, וכל זה באישור האוניברסיטה. אני קורא לשר החינוך יואב קיש ולהנהלת האוניברסיטה להתחיל לפעול ביד קשה נגד הפרת החוק והסדר במוסדות החינוך. הגיע הזמן למשילות!”

הפגנה נוספת של תנועת ‘אם תרצו’ התקיימה מול המפגן של תא חד”ש, שם הסטודנטים הניפו דגלי ישראל תוך קריאות “עם ישראל חי” ושרו את המנון “התקווה”.

רס”ן (במיל’) שי רוזנגרטן, סגן יו”ר ‘אם תרצו’, אמר: “התעודים מהאוניברסיטה העברית מזעזעים. הנהלת האוניברסיטה חייבת להכניס את המשטרה לקמפוס ולעצור את הסטודנטים המסיתים”.

 

הפגנת הנגד של ‘אם תרצו’.  צילום: אם תרצו

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו:  “לא יעלה על הדעת שהאוניברסיטה העברית מאפשרת הפגנה ביזיונית של תומכי טרור, שמניפים דגלי פלסטין בלב שטח האוניברסיטה בשעה שחיילנו הגיבורים נלחמים בשדה הקרב.

“אני קורא לראשי האוניברסיטה להשעות לאלתר את כל המוחים, ובמידה ותבחר שלא לנקוט מולם בצעדים, נפעל בכנסת בכל הצעדים העומדים לרשותנו על מנת לעכב להם את כל התקציבים”.

סגן השר ח”כ אבי מעוז: “בזמן שחיילינו הגיבורים מוסרים את נפשם למען עם ישראל, ישנה חבורת אנרכיסטים תומכי טרור שקוראים קריאות אלימות באוניברסיטה העברית. גם לחופש הביטוי והמחאה יש גבול. לא ייתכן שראשי האוניברסיטה ישתקו לנוכח קריאת כאלה התומכות בטרור. יש להדיח את הסטודנטים תומכי הטרור הללו ויפה שעה אחת קודם”.

מיו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, נמסר: ״מה שאנחנו רואים באוניברסיטה העברית זו הפקרות בלתי נתפסת. אין מנוס מקידום חקיקה שתעגן את הטיפול והסנקציות במסיתים לטרור ואנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים ובראש ובראשונה מחברי הכנסת להצטרף למאבק שלנו נגד הטרור באקדמיה״.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: “האוניברסיטה תומכת בחופש הביטוי ומאפשרת קיום הפגנות בקמפוס. אם נאמרו בהפגנה היום קריאות שיש בהן עבירה על החוק, הדברים יועברו לגורמים המתאימים.”