4 חטיבות פועלות ברפיח: טנקים הגיעו למרכז העיר, העזתים מתפנים

עדי ראייה מדווחים שטנקים של צה"ל הגיעו למרכז העיר רפיח • במקביל, כוחות פועלים לאורך ציר פילדלפי • לפי אונר"א, כמיליון פלסטינים התפנו עד כה מרפיח לאזור ההומניטרי • תושבים נוספים מתפנים היום ממערב רפיח
חיים טוויל
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 13:16

הפלסטינים דיווחו היום (שלישי) על פינוי של תושבים נוספים ממערב רפיח בעקבות התקדמות של כוחות צה”ל באזור.

תחילה פעל צה”ל בשכונות המזרחיות שקרובות יותר לגבול עם ישראל, אך היום (שלישי) דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מפי עדי ראייה, כי טנקים של צה”ל הגיעו למרכז העיר רפיח.

כוחות צה”ל נמצאים בפאתי מחנה הפליטים תל סולטאן, מצפון לעיר רפיח. במקביל לתמרון הקרקעי, כוחות נוספים פועלים סמוך לציר פלדלפי בגבול מצרים לסיכול מנהרות של חמאס.

דובר צה”ל הודיע היום כי ארבע חטיבות של צה”ל פועלות ברפיח. מדובר בחטיבות 401 של השריון, חטיבת נחל, חטיבה 12 –  וחטיבת ביסל”ח שנכנסה הלילה לרפיח.

לפי גורמי הביטחון, וגם בהודעה רשמית היום של אונר”א, יותר ממליון עזתים התפנו בשלושת השבועות האחרונים מרפיח, חלקם לחלקים הצפוניים של רפיח ואחרים למרחב ההומניטרי באל מואסי, ח’אן יונס ומחנות המרכז.

אוגדה 98 בשיתוף חיל האוויר חיסלו חולייה שביצעה שיגורים

כחלק מפעילות אגדה 98 בצפון הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 ו-7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב.

הלוחמים השמידו ביממה החולפת עשרות תשתיות טרור במרחב ג’בליה, ביניהן פירים תת קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל”ח ומבנה צבאי ממנו ניהל חמאס לחימה.

באחת מהפעילויות, הכווינו כוחות האוגדה מטוסי קרב של חיל האוויר שסגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורי מרגמה לעבר הלוחמים שפעלו באזור.

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרף צק”ח ביסל”ח, ממשיכים בפעילות במרחב רפיח.

כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח”ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק – ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום.

הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות.

כוחות אוגדה 99 בהובלת צוות הקרב של חטיבה 679 מרחיבים את פעילותם במרכז הרצועה.

במהלך היממה האחרונה הכוחות זיהו מחבלים מחבלים שוהים במבנה הסמוך אליהם, זמן קצר לאחר מכן מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים. במקביל, הכוחות ממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור במרחב. באחד הפשיטות שהושלמו איתרו הכוחות מחסן אמל”ח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות