גלריה: רבבות השתתפו בהילולת הרשב”י ב’חצר ההילולא’ בשמעון הצדיק

המוקד המרכזי של הילולת רשב"י בל"ג בעומר השנה, היה ב'חצר ההילולא' שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים • רבבות הגיעו  במהלך יום ההילולא, לשמוח בשמחתו של רשב"י
יוסף גרינבוים
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 13:08

מירון בירושלים: רבבות חוגגים הגיעו במהלך ל”ג בעומר,  יום הילולת רשב”י, לשמוח בשמחתו של התנא האלוקי –  במתחם המיוחד שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל, ביוזמת השר מאיר פרוש.

האיסור שהטילו גופי הביטחון לעלות השנה להר מירון לא מנע מרבבות שלומי אמוני ישראל לחגוג את הילולת רשב”י כמידי שנה בשנה, באווירת התעלות מיוחדת, למרות שינוי המקום.

במשרד ירושלים ומסורת ישראל בחרו להקים את ‘חצר ההילולא’ דווקא בקבר שמעון הצדיק, מקום המקובל על בני ירושלים לעלות להתפלל במקום, לערוך הדלקה ולשמוח עם ריקודי התעלות וניגוני מירון, כבר מאות שנים, מידי ל”ג בעומר.

הרבבות עלו מאז צאת השבת ובמשך כל שעות היממה עד ליום ראשון בשעות הלילה, להשתתף באירועים המרכזיים שנערכו ב’חצר ההילולא’, במעמדי החלאקה, בתפילות במערת הציון ובאוהל המיוחד שהוקם בשטח, ובריקודים הסוחפים שהתקיימו לאורך רוב שעות היום, בכפוף לאישורי המשטרה.

אירועי השיא שסחפו אחריהם רבבות אנשים ששהו בו זמנית במתחם ‘חצר ההילולא’, היו כמובן מעמדי ההדלקות המרכזיים.

ההדלקה הראשונה במוצאי השבת, ליל ל”ג בעומר, הייתה של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהדליק את המדורה בנוכחות אלפים, ובמהלך ההדלקה נשא דברים קצרים על חשיבות לימוד התורה, המגנה על עם ישראל.

אחר כך התקיימה ההדלקה של בני הישיבות עם ישיבת אורייתא, שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה, עם ריקודי שמחה כנהוג מידי שנה באתרא קדישא מירון, כאשר בעלי המנגנים החסידיים המובילים, מרקידים ומשמחים את רבבות החוגגים במקום.

רגע מרגש היה כאשר שלומי ברגר, אביה של התצפיתנית אגם ברגר, החטופה בשבי  חמאס, הגיע להתפלל במקום והשתתף במעמד ההדלקה. הוא כובד בשפיכת שמן למדורה ולפני ההדלקה שר עם כלל הציבור את תפילת ‘אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה’ ונאמרו פרקי תהילים להשבת כל החטופים.

בשעות הבוקר התקיימו ריקודים ברוב עם, עם מיטב בעלי המנגנים שניגנו את שירי ל”ג בעומר במירון והאבות וילדי החלאקה רקדו במעגלים ברחבת המתחם כשילדי החמד נישאים על כתפי הוריהם הרווים נחת.

בשעות הצהריים של יום ראשון, מילאו את המתחם אלפי חסידי קרלין, יחד עם עוד אלפים מעמך בית ישראל, שהשתתפו בהדלקה של האדמו”ר מקרלין, במקום זו המתקיימת מידי שנה במירון. במשך שעות ארוכות עמדו אלפי חסידים יחד עם המוני בית ישראל על רגליהם כשהם משוררים את ניגוני מירון לצד ניגוני שמחה מרוממים לכבוד התנא רבי שמעון כמסורת קרלין הידועה.

לקראת שקיעת החמה עברה התזמורת לעורר בשירי רגש והתעוררות במתכונת ‘נעילת שער’, כפי שנהוג בשנים האחרונות בחצר ציון רשב”י במירון כשלאחר מכן פרץ הקהל בריקוד ספונטני בשירי מירון המסורתיים העליזים והמרוממים במשך זמן רב.

לכל אורך שעות היום, נכנסו רבבות המבקרים במקום לשאת תפילה במערת קברו של שמעון הצדיק, ובאוהל התפילה המיוחד שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל, מקום מוצל וממוזג שהתמלא כל הזמן על ידי הקהל הרב שניצל את השעות המרוממות של הילולת רשב”י לשאת תפילה.

רבים התפללו על הבקשות הפרטיות שלהם, במקביל לתפילות הכלליות להצלחת עם ישראל בשעה קשה זו, לשחרור החטופים הנמקים בשבי האכזרי, לרפואת הפצועים ולעילוי נשמת הנרצחים.

במהלך כל שעות יום ההילולא, הגיעו מאות הורים, יחד עם בני משפחותיהם וילדי החמד, לקיים את המנהג, ולגזוז לראשונה את מחלפות ראשיהם של ילדיהם הקטנים במתחם המיוחד שהקים משרד ירושלים ומסורת ישראל ב’חצר ההילולא’.

הילדים שהגיעו למקום קיבלו מתנות מותאמות ופעקלא’ך מלאים כל טוב. הורים רבים גם צילמו את ילדיהם למזכרת על הקיר המיוחד שהכינו עבורם, עם מראה חצר ציון רשב”י במירון.

דוגמה להצלחה הגדולה של מתחם ‘חצר ההילולא’ במתחם קבר שמעון הצדיק ניתן למצוא במספרים שמספקים בעמותת ‘שמעון הצדיק’, שהיו אחראים על חלוקת האוכל במתחם הכנסת אורחים שנבנה במתחם המיוחד של משרד ירושלים ומסורת ישראל.

כל כמות האוכל שהכינו לחלוקה בהכנת אורחים למהלך כל יום ל”ג בעומר, בהתבסס על מספר האנשים שהיו צפויים להגיע למקום על פי הערכת המשטרה – הסתיימה כבר בליל ההילולא. הנתונים המרשימים הפתיעו את כולם.

במהלך יום ההילולא, הצליחו בהכנסת אורחים להיערך פעמיים נוספות להבאת כמויות עצומות של אוכל ושתייה על מנת לספק את הצרכים של הקהל הרב שהגיע למקום.

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בהילולת רשב”י בציון שמעון הצדיק. עשרות פרמדיקים וחובשים נפרסו החל ממוצאי השבת בכל אזור הציון ומתחם ההילולה. במהלך האבטחה הרפואית הוענק סיוע רפואי ומתן תרופות לכ-170 מתפללים שנזקקו לסיוע כאשר חלקם פונו לבית החולים לפי הצורך.

במשרד ירושלים ומסורת ישראל מסכמים בסיפוק את אירועי הילולת הרשב”י בחצר ההילולא ואומרים כי התברר שוב עד כמה היוזמה החשובה של הבאת האווירה של ל”ג בעומר ממירון ל’חצר ההילולא’ בקבר שמעון הצדיק, הייתה חשובה והכרחית כדי לאפשר לקהל הרבבות לשמוח בהילולת רשב”י בביטחון, בבטחה ובשמחה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, בירך את העוסקים במלאכת הקודש בתקופה האחרונה ואשר הביאו להקמת המתחם, בהן פרויקטור ההילולא יוסי דייטש ויועצו ישראל ורטהיימר אשר סייעו בהסדרת האישורים לאירוע, מנהל המתחם מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל שמעון בלוי, המפיק דודי עזריאלי, ולמוסדות מערת הכהן הגדול שמעון הצדיק בנשיאותו של הרב משה דייטש.

השר פרוש הוסיף:  “לכולנו כאב מאוד המצב במירון, אך אין ספק כי מראות השמחה שנראו בסייעתא דשמיא בשמעון הצדיק מחממים את הלב ומזכירים את המראות להם כל כך ציפינו לראות בציון רשב”י כבכל שנה ושנה. בעזרת ה’ בשנה הבא נזכה לשמוח עם כלל ישראל במירון, לצד זאת לשמר את מסורת ארוכת השנים של ל”ג בעומר בשמעון הצדיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות