ראש אכ”א על ה-7 באוקטובר: יש משבר נוראי. הלב שלנו שותת דם

ראש אכ"א אלוף יניב עשור תיאר בשיחה סגורה עם הורי תצפיתניות את שרשרת הכשלים: "אם צה"ל היה מבין שהולכת להיות התקפה – הוא היה מתנהג אחרת" • התייחס למשבר האמון הקשה בצבא, ודחה הטענה על זלזול בחיילות שהתריעו: "זה נתפס כמודיעין יותר טקטי, ולא אסטרטגי"
חרדים 10
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 01:13

ראש אכ”א אלוף יניב עשור שוחח עם הורי תצפיתניות – ובהקלטות שנחשפו הערב (שני) בחדשות 12 התייחס לכישלון הצבאי ולמשבר האמון שנוצר ב-7 באוקטובר.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

“כשאנחנו בלילה הולכים לישון, מה אתם חושבים? שאנחנו לא אומרים – איך זה קרה לנו? מה פתאום? איפה נכשלנו? אנחנו חייבים לכם תשובות ובלי האמון הזה, צה”ל לא יכול להמשיך לתפקד. אני עכשיו רגע שולח חיילים לעזה, אתמול הייתי ברפיח, מה, בלי אמון בנו הם ילכו לשם? יש פה משבר נוראי. הלב שלנו שותת דם. אתם ההורים שלה, אנחנו המפקדים שלה, ואנחנו אחראים על זה”, אמר עשור.

הוא הוסיף: “אני מפקד של כל חיילי צה”ל. החללים, החטופים, הפצועים. אני אחראי על כולם. יש לכם, ובהרבה דברים בצדק, משבר של אמון עמוק מולנו. ואני מבין את זה, אני מבין את המשבר של האמון. זה מחדל שלא היה צריך להיות. סימן קריאה.

“אני, כמפקד קרבי, כראש אכ”א, כאלוף במטה הכללי, אני רואה את הסרטון (-חטיפת התצפיתניות) ואני אומר לא ייאמן שהגענו למצב הזה, זה לא היה צריך להיות”.

הוא הודה: “אם צה”ל היה מבין שהולכת להיות התקפה הוא היה מתנהג אחרת וגומר אותם עוד לפני שהם היו באים לגדר. לא היו מחבלים צריכים להיכנס למוצב, ואם נכנסו היו צריכים לחטוף התקפת נגד מהירה”.

עשור טען כי לא היה זלזול בתצפיתניות. “לא יכול להיות שהמג”ד, המ”פ, המח”ט, לא היו אצל התצפיתניות, ראו, הקשיבו, למדו. אני כן יכול להגיד לכם שהתצפיתניות, זה נתפס משהו יותר במרחב של המודיעין הטקטי ולא המודיעין האסטרטגי”.

מצה”ל נמסר בתגובה: “דבריו של ראש אכ”א נאמרו בשיחה סגורה בעת ביקורו אצל משפחה שכולה. ככלל, שיחות עם משפחות שכולות הן אינטימיות וכך נכון שיישארו. צה”ל ימשיך ללוות ולחבק את המשפחות השכולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות