אמזון ואולד-נייבי: כך מותגי יוקרה מחולקים למעוטי יכולת במערך סיוע ייחודי

המיזם הייחודי הזה יצא לדרך לפני שנתיים - ובעקבות המלחמה זינק לממדי ענק: ביגוד והנעלה שתורמות חברות בינלאומיות בארה"ב, מגיעים לישראל במכולות ענק, ומחולקים על ידי כולל חב"ד למעוטי יכולת באמצעות חלוקה חודשית מכובדת וצוות מתנדבים • הצצה
אבי כץ
כ' אייר התשפ"ד / 28.05.2024 00:17

זה קורה בכל חודש בעיר אחרת בישראל: משאיות ענק פורקות משטחים ובהם אלפי פריטים של הלבשה, הנעלה וצעצועים ממיטב חברות היוקרה בארה”ב.

הפריטים מסודרים במקום שנקבע מבעוד מועד על ידי אגף הרווחה המקומי, ולשם מגיעים מעוטי יכולת, בתיאום מלא עם אגף הרווחה המקומי.

כל מבקר, יכול לקבל ללא עלות מגוון פריטים עבור בני המשפחה.

היוזמה הזו של כולל חב”ד, חותמת בקרוב שנתיים ימים מאז יצאה לדרך בפעם הראשונה.

מדובר ביוזמה של איש העסקים האמריקני בערל אקשטיין, יחד עם קרן הידידות, במסגרתה חברות בולטות במשק האמריקני ובהם ‘אולד נייבי’, לצד חברות סחר נוספות כמו ‘אמזון’ ועוד – משגרות לישראל משטחים גדולים ובהם ביגוד, הנעלה, צעצועים ועוד, לחלוקה למעוטי יכולת בערי ישראל.

כל הסחורה שמגיעה ממוינת, נארזת לחלוקה ומאוחסנת באדיבות תרומתו של איש העסקים ר’ מאיר זיילר, באולמי החברה בקריית מלאכי.

מערך הסיוע החל בשלב ראשון בקריית מלאכי, למעוטי היכולת הרשומים במשרדי הרווחה העירוניים, ומשם המשיף לעשרות ערים בישראל.

“מאז המלחמה הכל פה השתנה”, מספר קובי אילוז, המרכז את הפרויקט מטעם כולל חב”ד. “אם בתחילה היינו פועלים באופן מסודר בערי ישראל, הרי שמאז המלחמה התחלנו להעביר את הפעילות למוקדי המפונים מאיזורי העימות שהועברו לבתי מלון ובתי הארחה. בכל חודש היינו לפחות בשלושה ריכוזי מפונים”.

אילוז מספר כי מעבר הפעילות בזמן המלחמה, גם שינה את אופי אמצעי הסיוע. “הצענו יותר פריטים כמו מגבות, מצעים ודברים בסיסיים. משפחות רבות נעקרו מביתם ללא שום ביגוד בסיסי”, הוא מספר. “היו אנשים בחודשי החורף שנותרו ללא מעילים ובגדים הכי בסיסיים. היינו שם בשבילם”.

לצד ההקפדה על מוצרי איכות, אילוז מספר כי ניתן דגש על מערך סיוע מכובד, שייתן למעוטי היכולת תחושה טובה. “המתנדבות מקבלות את המבקרים באופן מכובד מאוד ומעניקות להם שירות כאילו נכנסו לחנות לכל דבר”, מסביר אילוז.

התגובות הרבות שזורמות לאילוז, ממחישות את חשיבות מערך החלוקה. “אנחנו מקבלים תגובות בלי הפסקה. קשיש שמקבל ביגוד חם וצעיר שמקבל בגדים מכובדים – מאפשר להם לנהל שגרת חיים נעימה ובריאה. בין מקבלי השירות אצלנו, ישנם גם נוער ברחוב, שמקבלים ביגוד מכובד שמרים אותם מאשפתות, פשוטו כמשמעו”.

אילוז מציין, כי המתנדבות חשות סיפוק גדול מאוד בעבודתן. “אין כמו להעניק ולסייע לאנשים ובפרט בתקופה כזו, בכל חלוקה כולנו מרגישים חדווה מחודשת על הזכות הגדולה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות