הלוי למשפחות חיילים חטופים: 80% מהיעדים הושגו, השאר ייקח זמן

מחר צפויה ישראל למסור למתווכות באופן רשמי את מסמך ההצעה שלה לעסקה לשחרור החטופים • הרמטכ"ל להורי החיילים החטופים: המטרה העליונה היא פירוק חמאס, אבל כעת יש קדימות להשיבם
חרדים 10
כ' אייר התשפ"ד / 27.05.2024 21:33

הרמטכ”ל הרצי הלוי אמר למשפחות חיילים וחיילות חטופים, בפגישה שקיים אתמול עם בני משפחות, כי “80% מהיעדים הצבאיים הושגו, והשגת ה-20% הנותרים תימשך עוד זמן”. כך דווח הערב (שני) ב’כאן חדשות’.

לפי דיווח בחדשות 12, בשיחה עם הורי החיילים והחיילות התייחס הרמטכ”ל לסדר הפעולות הנדרש לתפיסתו. הלוי הבהיר כי המטרה העליונה היא אומנם פירוק חמאס, אך בשלב זה ישנה קידום כרונולוגית להשבת חטופים.

בהתייחס לדרישה של חמאס לעצור את המלחמה אמר הלוי כי צה”ל ידע לחזור ולהילחם. הרמטכ”ל גם הדגיש שישנה משמעות רבה ללחץ הצבאי כעת, והוסיף – אם נוריד את הלחץ לגמרי יהיה קשה להגיע להסכם.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, מחר צפויה ישראל למסור למתווכות באופן רשמי את מסמך ההצעה שלה לעסקה לשחרור החטופים.

מדובר בהצעה שגובשה על ידי צוות המשא ומתן ואושרה בקבינט המלחמה. על פי גורמים מדיניים, ההתעה החדשה  נחשבת למרחיקת הלכת ביותר שהציעה ישראל מאז תחילת המגעים. עם זאת, גורם שבקיא בפרטים הבהיר כי סוגיית הדרישה להפסקת הלחימה נותרה פתוחה.

בתוך כך, אלוף במיל’ ניצן אלון, האחראי על המשא ומתן מטעם צה”ל, לא השתתף בישיבת קבינט המלחמה אמש.

על רקע הביקורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצוות הישראלי למגעים, מקורות המעורים בפרטי הדיון אמרו כי הוא כלל סקירה מקוצרת על המשא ומתן, שהועברה על ידי ראש המוסד ברנע, וכי לא היה צורך בנוכחותו של אלון.

לפי דיווח בחדשות 12, בפתח הישיבה נזף נתניהו: “ההדלפות שיוצאות מצוות המשא ומתן הן שערורייה. סיכמנו על סודיות. תמיד הרחבתי את המנדט לבקשתכם כשהיה צורך. התדרוכים נגדי שקריים, אתם פוגעים במשא ומתן”.

נתניהו השמיע אמירה פומבית דומה על הדוכן הכנסת כשטען שאישר כבר חמש פעמים את הרחבת המנדט.

בקבינט המלחמה ישנה הסכמה של השרים ושל ראשי מערכת הביטחון כי נכון לסיים את הפעילות ברפיח ולתת קדימות לעסקת חטופים, אך ראש הממשלה נתניהו מתנגד.

התומכים במהלך סבורים שעל ישראל להיכנס לשלב הראשון של עסקה וכך לקדם דינמיקה להסכמה בהמשך.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות