נתניהו: לא מוכן לסיים המלחמה, לא אתייאש, לא אניף דגל כניעה

תקף במליאה את הביקורת כלפיו על מאמצי שחרור החטופים: "לא נותן לצוות המשא ומתן את המנדט שהוא מבקש? שקר נתעב" • "לפיד וחבריו אומרים כאן 'קבל החלטות'. אני מקבל החלטות אבל לא את אלו שהם רוצים שאקבל" • "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ובעזרת ה' אנו מנצחים"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 18:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) נאום במליאת בכנסת במהלך ‘דיון 40 חתימות’, ודחה את הטענות לפיהן הוא אינו מאפשר מרחב פעולה לצוות המשא ומתן כדי לקדם עסקה לשחרור חטופים.

ראש הממשלה סיפר: “לפני כמה ימים הייתי בפיקוד צפון עם כוחותינו וימים אחדים לפני כן הייתי בפיקוד דרום עם כוחותינו. ראיתי את הרוח האיתנה של המפקדים שלנו. לך עד הסוף, את זה אני שומע מהחיילים, מהקצינים. איזו עוצמה, איזו דביקות במשימה. ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה להשיג ניצחון על חמאס, להשיב את כל מטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל, ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם”.

נתניהו הוסיף: “אני שומע את הקולות שכופרים בצורך להשיג את הניצחון. הניצחון היה ונשאר יעד מרכזי שלנו. אני שומע כאן ובאולפנים את קולות הדכדוך שאומרים אין אפשרות לנצח… כל מיני גנרלים לשעבר שהופכים להיות פרשנים בהווה, כל מיני פוליטיקאים שהציבור דחה אותם. אם אתם רוצים דכדוך – תקשיבו לאולפנים. אם אתם רוצים עוצמה – תקשיבו ללוחמים”.

נתניהו הוסיף וסיפר: “הבוקר שוב נפגשתי עם המשפחות של החטופים. עם המשפחות היקרות של החיילות היקרות שלנו. לפני כמה ימים צפינו בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות היקרות שלנו. הלב נקרע מהסיפור האישי של כל החטופים והחטופות. הם תמיד בליבנו ותמיד בראש מעייננו. והיום כשנפגשתי איתם והסתכלתי להם בעיניים, הבטחתי להם שלא ארפה מהמאמץ להשיב את כולם הביתה – את החיים והחללים”.

נתניהו תקף: “אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המשא ומתן את המנדט שהוא מבקש ולא נענה לבקשות שלו. מסוף דצמבר ועד עכשיו קיבלתי 5 פניות של צוות המשא ומתן אליי להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים ונעניתי לכל הבקשות. התדריכים השקריים שחוזרים על עצמם שאנחנו המכשול הם ספין שקרי שלא רק פוגע במשפחות, אלא מרחיק את השחרור ופוגע במשא ומתן”.

לדבריו, “במקום שהלחץ יהיה מופנה כלפי סינואר הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל, שמתבקשת שוב ושוב לעשות עוד ויתור ועוד ויתור. אז מדוע שסינואר ייכנס ללחץ? הוא יושב בבונקר שלו ושמח שעושים בשבילו את העבודה. את הלחץ צריך להפגין בכיוון הנגדי נגד החמאס. ואנחנו עושים זאת. אנו נלחמים בעוצמה בצפון הרצועה, במרכזה, ברפיח. למרות המאמץ העליון שלנו שלא לפגעו בבלתי מעורבים קרתה תקלה אתמול ברפיח ואנו חוקרים את זה. אצלנו כל בלתי מעורב שנפגע זה טרגדיה – אצל חמאס זה אסטרטגיה”.

ראש הממשלה הדגיש: “הלחץ שמופנה מבית ומחוץ כלפי ממשלת ישראל להחזיר את החטופים רק מקשיח את עמדותיו של סינואר. אני לא מוכן להיכנע ולהתקפל ולסיים את המלחמה לפני השלמת כל יעדיה. גיבורינו לא נפלו לשווא. אם נכנע הרצח והאונס יחזרו על עצמם שוב ושוב, לא נחזיר את חטופינו וניתן ניצחון אדיר לטרור”.

הוא תקף את ראש האופוזיציה: “מי שאומר שהוא מתייאש ושהוא לא מוכן ולא יכול ללחץ שירים דגל לבן של כניעה. אני לא ארים דגל כזה, אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון. לפיד וחבריו אומרים כאן ‘קבל החלטות’. אני מקבל החלטות אבל לא את אלו שהם רוצים שאקבל.

“לפיד וחבריו פה בדוכן וגם באולם לא מעלים על דעתם שיש אפשרות לקבל החלטות בניגוד ללחצים מבחוץ. אתם לא מאמינים שבעניינים קיומיים אנו מקבלים החלטות שמחייבות מנהיגות. ועכשיו אתם אומרים לי קח מנהיגות ותיכנע. קח מנהיגות ותתייאש.

“אני לא אתייאש, אני לא אכנע. אני עומד על האינטרסים שלנו מתוך אחריות לאומית. אין תחליף לניצחון המוחלט. יש פה מאבק בין הרצון הקיומי שלנו לבין הרצון של אויבנו להשמידנו. אני מאמין שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ובעזרת השם אנו מנצחים אותם וכך יהיה גם הפעם”.

ראש הממשלה המשיך: “עמית בוסקילה נרצחה ב-7 באוקטובר במסיבה ברעים. לוחמינו חילצו את גופתה והביא אותה לקבר ישראל. ברגעיה האחרונים עמית שוחחה עם דוד שלה שמעון. מילותיה האחרונות היו ‘שמע ישראל’. אימה אילנה אמרה ב’שבעה’ על בתה שהדבר הכי מוסרי זה למחוק את הרשע הזה מעל פני האדמה. אלף תובעים בהאג אינם יכולים לעמוד ולו לשנייה אל מול האמת המזוקקת הזו של אילנה בוסקילה, אל מול צדקת דרכינו המוסרית”.

מיד אחריו, עלה יאיר לפיד לדוכן, פנה לנתניהו והמשיך במופעי הפלגנות שלו: “למה אתה עדיין ראש הממשלה? באיזה עולם אתה לא עולה לדוכן, מבקש סליחה מעם ישראל והולך הביתה? 1,500 נרצחים, מספר החטופים ירד השבוע מ-133 ל-125. אתה ראש ממשלה לא לגיטימי, הצפון נטוש, מצולק והרוס. אתה לא יכול להישאר ראש הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות