ליד בת חפר: 30 חצו גדר ההפרדה, מחבלים ירו צרורות על הישוב

כ-30 שב"חים חצו הבוקר את חומת ההפרדה מהכפר שוויכה לעבר בת חפר • 19 נעצרו, כ-11 נעלמו • חמאס פרסם תיעוד של מחבלים יורים צרורות מנשק אוטומטי על בת חפר • כתב צבאי: "אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם קבוצת השב"חים הזו היו עשרות מחבלים שמנסים להסתער על ישובים"
חיים טוויל
י"ט אייר התשפ"ד / 27.05.2024 17:45

שני אירועים ביטחוניים חמורים התרחשו ביממה האחרונה (שני) באזור הכפר שוויכה ליד טולכרם – מול היישוב בת חפר שבענק חפר.

לפי גלי צה”ל, בשעות הבוקר חצו כ-30 שב”חים את גדר ההפרדה הכפר שוויכה בעזרת חבלים.

לאחר זיהוי החצייה, כוחות הצבא קפצו למקום ועצרו 19 שב”חים שהיו ללא כלי נשק או אביזרים מסוכנים אחרים, ושני ערבים ישראלים נוספים החשודים שסייעו לקבוצה.

11 אחרים מתוך הקבוצה הצליחו לעבור את המכשול – ונעלמו.

מהצבא נמסר כי אין חשש לאירוע ביטחוני והנושא בבדיקה.

 

בנוף ארגון הטרור חמאס פרסם היום  סרטון שבו נראים מחבלים רעולי פנים מבצעים ירי מנשק אוטומטי על היישוב בת חפר.

בתיעוד שהפיצו, נראים שני המחבלים עם סרט ירוק של חמאס על הראש, וצילום של כלי הנשק ששימשו אותם. לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהירי.

בחמאס אמרו כי הירי בוצע בתגובה למתקפה שביצע הלילה צה”ל ברפיח, בה חוסלו שני בכירים ב’מטה הגדה’, שתיאמו את פעילות ארגון הטרור ביו”ש.

 

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל, כתב חציית חומת ההפרדה:

“אירוע חמור שממחיש שוב את הקושי להגן על מאות קילומטרים של תפר ביהודה ושומרון, ולהסתמך כמעט רק על טכנולוגיות סנסורים ומכשול פיזי, ללא כוחות שנמצאים שם פיזית. תראו איך למרות החומה הגבוהה, השב״חים פשוט מטפסים עליה באמצעות חבלים – וחלק מהם (כ-11) מצליחים לעבור לשטח ישראל. איפה הכוחות? הקונוטציה ברורה לחלוטין.

“חמור במיוחד שמדובר באזור הכי מסוכן ביהודה ושומרון כיום – אזור טול כרם, שרק הבוקר מחבלים ירו ממנו לעבר בת חפר.

“במקרה המדובר הבוקר – בשעה 10:45 הכוחות קיבלו את הדיווח על ניסיון חצייה של הגדר. לפי גורמי ביטחון, תוך כ-10 דקות כוחות הגיעו למקום, מנעו משב״חים נוספים להיכנס לישראל – אך חלקם כבר הצליחו לחצות. מה איתם? ‘זה כבר בטיפול משטרת ישראל’, ענה לי גורם בצבא.

“וזה ממחיש את חומרת הבעיה – סוגיית השב״חים יושבת על התפר בין צה״ל למשטרה, ואף אחד מהגופים לא באמת לוקח עליה אחריות מלאה.

“ושימו לב לעוד נתון – 5 גדודים היום שומרים על התפר ביהודה ושומרון, לעומת 10 שעשו זאת עד לפני כשנה. צמצום הכוחות בתפר נובע משתי סיבות – ההתקדמות בבניית המכשול (שלתפיסת הצבא הצריכה שם פחות כוחות), וכמובן ההיקף האדיר של כוחות שנצרך בעזה ובגבול לבנון – וזה לא מאפשר להגדיל שוב ושוב את מספר הגדודים ביו״ש.

“אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם קבוצת השב”חים הזו הבוקר הייתה קבוצה של עשרות מחבלים שהיו מנסים להסתער על בת חפר, בחן או ניצני עוז”.

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר, כי היא “רואה בחומרה רבה את חציית השב”חים, דורשת מהצבא לנקוט אפס סבלנות אל מול תופעה זו, ולמנוע הגעה של כל גורם לקרבת החומה. המועצה ממשיכה לדרוש הוספה של כוחות ביטחון במרחב, וכן הקמת אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר”.

ראש עיריית כפר יונה, אלברט טייב, הגיב לסרטון שבו נראים פלסטינים חוצים את חומת ההפרדה באזור היישוב בת חפר: “אני חוזר ואומר: כפר יונה לא תסכים להיות ‘עוטף השומרון’ ולא נאפשר ל-7.10 לחזור.

“הצבא חייב לפעול ביתר שאת מן הצד השני של חומת ההפרדה, בטול-כרם עצמה, כדי למנוע הישנות מקרים דומים לאלו. על אף שבמקרה הנוכחי מדובר בפלסטינים שככל הנראה מחפשים עבודה, זהו עוד תמרור אדום לכולנו.

“עם זאת, חשוב לציין, שכפר יונה ערוכה לכל תרחיש שהוא, ומיד עם קבלת המידע, נכנסה העירייה לכוננות, בשיתוף גורמי הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות