תיעוד מחילוץ הגופות: הריחו “ריח רע” ונכנסו לעומק עשרות מטרים

גופותיהם נמצאו לא הרחק מהמקום שבו חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה ורון בנימין הי"ד • מפקד החטיבה שחילצה את הגופות: "זכות גדולה להשיבם לקבורה" •
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ד / 25.05.2024 21:26

פרטים חדשים על מבצע חילוץ הגופות חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז הי”ד: המבצע בוצע בליל שישי מתוך מתחם תת קרקעי בג’בליה, בצפון הרצועה.

כחלק מהלחימה של גדוד 75 בחטיבה 7 של השריון ולא הרחק מהמקום שבו חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה ורון בנימין הי”ד, הלוחמים חיסלו מחבל שעל פי הערכות מודיעיניות שימש כתצפיתן.

במהלך סריקות באזור, לוחמים הריחו “ריח רע” שעלה מתוך מתחם תת קרקעי, שהוביל להבנה שיש שם גופות.

לאחר מציאת הפיר, הוזנקו למקום לוחמים מסיירת מיוחדת באגף המודיעין, יהל”ם ושב”כ, שנכנסו פנימה לעומק של עשרות מטרים ושם איתרו את שלוש הגופות והביאו אותם חזרה לשטח ישראל.

עד כה, הצליחו לוחמי אוגדה 98, לאתר מעל 50 פירי מנהרות במזרח ג’אבליה ובאזור מחנה הפליטים ששימשו את מחבלי חמאס. מדובר במערכת תת קרקעית אחת.

מפקד חטיבה 7, אותה החטיבה שנטלה חלק במבצע לחילוץ גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז הי”ד, שנרצחו ב-7 באוקטובר, אמר בתום המבצע: “זוהי זכות גדולה עבורינו במלחמה הזאת, להשיב גופות הביתה לקבורה בישראל”.

מג”ד 75, סא”ל רון, אמר: “גדוד 75, גדוד ‘רומח’ בחטיבה 7, נלחם מזה כשבועיים בג’באליא, תוקף ומשמיד אויב ותשתיות בעל-קרקע ובתת-קרקע. במוצאי השבתהאחרונים, הגדוד יצא להתקפה על מתחם לחימה נוסף של האויב, כתוצאה ממנו הרגנו מחבלים ואיתרנו תוואי תת”ק שהוביל להשבת 3 החטופים – מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדז.

“בהזדמנות הזו, אני רוצה למסור תנחומים למשפחות, ואני בטוח שהיכולת לפקוד את קבר בניכם תתן לכם נחמה קטנה. אני רוצה למסור לעם ישראל, לגדוד ולחטיבה שאנחנו נמשיך לפעול בנחישות, להפוך כל גרגר, לטהר כל בית, על מנת לעמוד במטרות המלחמה ולהשיב את החטופים הביתה”.

המודיעין על מיקום הגופות הגיע תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב”כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות