“נקשיב רק לרה”מ, לא לגלנט”: לוחם במדים הצהיר על כוונה לבצע מרד

בצה"ל פתחו בחקירת מצ"ח, בעקבות סרטון בו נראה לוחם לכאורה מצהיר: "לא מתכוונים למסור את המפתחות לרשות פלסטינית, אדון גלנט, תחליף את התקליט או שנלך רק עם רה"מ" • יאיר נתניהו שיתף • לשכת נתניהו: "ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ד / 25.05.2024 21:04

ברשתות פורסם ביממה האחרונה סרטון שבו נראה חייל מילואים, לכאורה, כשהוא קורא למרד בשר הביטחון יואב גלנט וברמטכ”ל הרצי הלוי.

בעקבות הסרטון החריג, שלו משמעות פלילית חמורה, הפרקליטה הראשית הודיעה על פתיחת חקירה באופן מיידי.

מדובר צה”ל נמסר: “ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות וערכי צה”ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ”ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות”.

בסרטון, נראה חייל מילואים כשהוא קורא להמרדה מתוך מבנה ברצועת עזה, לכאורה. “אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית. לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות של חמאס, פתח או כל ישות ערבית אחרת. ראש הממשלה, חיילי המילואים מאחוריך. נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון”.

הוא פנה לשר גלנט: “אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר – אתה לא יכול לנצח את המלחמה ולפקד עלינו. אני מודיע לך אדון גלנט – אם לא נלך עד הניצחון, 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ותחת אבטחה שלנו נקשיב למנהיג אחד – לא שר הביטחון ולא הרמטכ”ל. זה ראש הממשלה”.

החייל הוסיף בסרטון: “תחשבו טוב-טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות. האחים שלנו לא נרצחו או נאנסו סתם. רוצים ניצחון, הכרעה.

“מי שפגע בעם ישראל ובאחים שלנו – אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. תחליף את התקליט או שנלך רק עם ראש הממשלה. רציתם הפיכה צבאית – אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה ומה זה ניצחון, איך יהודים אמיתיים מנצחים”.

את הסרטון שיתף גם בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בחשבון הטלגרם שלו.

מלשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות