3 מדינות באירופה הכירו במדינה פלסטינית, שר החוץ מחזיר שגרירים

ממשלות נורווגיה, אירלנד וספרד הודיעו כי הן מכירות במדינה פלסטינית באופן חד צדדי • סלובניה צפויה להכריז היום על מהלך דומה • שר החוץ החזיר באופן מיידי להתייעצות את שגרירי ישראל בשלוש המדינות: "ההיסטוריה תזכור שהן החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי ואנסי החמאס"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשפ"ד / 22.05.2024 10:32

ראש ממשלת נורבגיה יונס גר סטיורה הודיע היום (רביעי) על ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית.

משה ביטון ‘שיחק’ אותה. רוצה גם מסלול להצלחה? • כך מצטרפים

סטיורה אמר כי ההכרה תכנס לתוקף באופן רשמי במהלך השבוע הבא. “המטרה היא להשיג מדינה פלסטינית מגובשת מבחינה פוליטית, הנובעת מהרשות הפלסטינית. אנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הינו אינטרס טוב עבור ישראל”, אמר.

מיד אחרי נורבגיה, גם ראש ממשלת אירלנד סיימון האריס הודיע רשמית על הכרה במדינה פלסטינית. האריס אמר: “אני בטוח שמדינות נוספות יצטרפו אלינו בקרוב. אנו מקווים שיעשו זאת בשבועות הקרובים”.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ’ס, הכריז מיד אחריהם: “נכיר במדינה פלסטינית ב-28 במאי”. גם סלובניה צפויה להודיע היום על הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית.

בעקבות ההחלטה, שר החוץ ישראל כ”ץ הורה להחזיר מיידית להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד, נורבגיה וספרד.

שר החוץ הורה גם לזמן את שגרירי אירלנד, ספרד ונורבגיה לשיחת נזיפה במהלכה יצפו בסרטון החטיפה של התצפיתניות:  “ההיסטוריה תזכור שספרד, נורבגיה ואירלנד החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי ואנסי החמאס שאנסו נערות ושרפו תינוקות. הוריתי לזמן מיידית את השגרירים לשיחות נזיפה – במהלכן הם יצפו בסרטון החטיפה המחריד של חטיפת התצפיתניות כדי להמחיש להם איזו החלטה מעוותת קיבלו ממשלותיהן. ישראל לא תעבור על כך בשתיקה – לצעד שלהן יהיו השלכות חמורות”.

השר כ”ץ אמר מוקדם יותר היום, מיד אחרי ההחלטה של נורבגיה ואירלנד: “אני שולח היום מסר חד וברור – ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה”.

בהודעה אמר שר החוץ: “אירלנד ונורבגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם – הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע את פשעי המין המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית”.

“הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות ה-7/10. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים – זו רוח גבית לג’יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית”.

הוא הוסיף:  “אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורבגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלשתינית יינקט נגדה צעד דומה.

“מצעד האיוולת האירי-נורבגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו”.

שרת החוץ של סלובניה, טניה פאיון אמרה בריאיון לכאן חדשות: “אני מאמינה שהדרך של סלובניה של הכרה בפלסטין תוסיף לחץ נוסף על ממשלת ישראל, שכבר נותנה ללחץ פנימי מבית וגם לחץ בין-לאומי”.

תגובת תנועת רגבים להצהרת ספרד, נורבגיה ואירלנד בדבר הכרה במדינה פלסטינית: “אותה שנאה מוכרת, הפעם בעטיפה אחרת. מדינות אלו פועלות במשך שנים נגד ישראל בכל דרך אפשרית, מנצלות את החוק הבינלאומי לטובת האג’נדה האנטישמית שלהן, ממציאות עובדות, ממציאות מציאות ועכשיו גם ממציאות מדינות.

“הטענה ההזויה כי רק הכרה במדינה פלסטינית ‘תוביל לשלום ולבטחון’ הוכחה כאיוולת בעשרות שנות טרור פלסטיני רצחני ומדמם נגד נשים, ילדים, זקנים ותינוקות. מי שמדבר על שלום ובטחון וביד השניה תומך ונותן פרס לטרור, שלא יתפלא לגלות שהוא הבא בתור.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות