הערכה בארה”ב: רק שליש מחמאס חוסלו, 65% מהמנהרות עדיין פעילות

לפי הערכת המודיעין האמריקני, מאז 7 באוקטובר הצליח חמאס לגייס עוד אלפי מחבלים חדשים • הרמטכ"ל האמריקני מבקר את שיטת הפעולה של צה"ל בצפון הרצועה: טוען כי לאחר כיבוש השטח היה צריך להישאר בו
חרדים 10
י"ד אייר התשפ"ד / 22.05.2024 08:32

ב’פוליטיקו’ דווח הבוקר (רביעי) כי על פי ההערכות של המודיעין האמריקני, רק 30 עד 35 אחוז מהמחבלים שהיו לחמאס לפני 7 באוקטובר חוסלו, וכי כ-65 אחוז מהמנהרות של ארגון הטרור עדיין שלמות.

בואו לטייל ברחבי ירושלים מכף היד שלכם: כנסו כעת להוריד את החוויה

בנוסף, לפי הערכת המודיעין האמריקני, מאז 7 באוקטובר הצליח חמאס לגייס עוד אלפי מחבלים חדשים.

בתוך כך, הרמטכ”ל האמריקני צ’ארלס בראון מבקר את שיטת הפעולה של צה”ל בצפון הרצועה וטוען בצדק כי לאחר כיבוש השטח היה צריך להישאר בו. “הם לא החזיקו בשטח ולכן האוייב מתבסס שם מחדש”, אמר הגנרל האמריקני הבכיר.

לפי ‘פוליטיקו’, בממשל ביידן חוששים שישראל מאבדת את ההזדמנות לנצח את חמאס וכינו את האסטרטגיה שלה בעזה כ”תבוסה עצמית” ו”פתיחת דלת להישארות חמאס”.

בוושינגטון מותחים ביקורת על כך שישראל לא הצליחה לשלוט באזורים ברצועה לאחר שטיהרה אותם, הפנתה את האוכלוסייה האזרחית ודעת הקהל העולמית נגדה ואפשרה לחמאס לגייס עוד אלפי לוחמים חדשים.

הביקורת האמריקנית הייתה חשאית במשך תקופה ארוכה, אך הופכת כעת לפומבית בשל מה שמתואר כ”תסכול” מלצפות בישראל מסרבת לשנות את המדיניות שלה.

 

ב’בלומברג’ מדוווחים כי ארה”ב ריככה את התנגדותה למבצע צבאי ישראלי רחב יותר ברפיח, זאת  בעקבות מאמציה של ישראל להפחית את המחיר שישלמו התושבים העזתים בעקבות התקיפה.

על פי הערכות, עד כה התפנו מרפיח כמיליון בני אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות