הר מירון הוכרז ‘שטח צבאי סגור’: עד יום שני בצהרים

אחרי שמליאת הכנסת אישרה את 'חוק מירון': מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא חתם על הצו שנכנס לתוקפו אמש בשעה 23:00, ויהיה בתוקף עד יום שני - בשעה 12:00 • בפיקוד העורף מזהירים: "הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם"
חיים טוויל
י"ד אייר התשפ"ד / 21.05.2024 23:15

אחרי שהכנסת אישרה את ‘חוק מירון’: מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, חתם אמש (שלישי) על צו לסגירת השטח במרחב הר מירון לקראת אירועי הילולת הרשב”י בל”ג בעומר.

בואו לטייל ברחבי ירושלים מכף היד שלכם: כנסו כעת להוריד את החוויה

הצו נכנס לתוקפו ביום שלישי בשעה 23:00, והוא יהיה בתוקף עד ליום שני בשבוע הבא בשעה 12:00.

“פיקוד העורף מבהיר, כי הכניסה למרחב מירון אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. כל הגעה לשטח הסגור היא בהתאם להיתרים שניתנו מכוח החוק”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

עוד נאמר בהודעה: “הגעה לשטח הסגור ללא תיאום ואישור מראש מסכנת את ביטחון הציבור וחיי האדם”.

וכך יתנהל מתווה  ‘חוק  מירון’ השנה:

יתקיימו שלושה אירוע הדלקות בלבד במירון, ללא קהל. המעמדים יתקיימו בראשות האדמו”ר מבאיאן שידליק כבכל שנה ליד ציון הרשב”י, והגרש”מ  עמאר, והגר”ש אליהו במתחם ‘בני עקיבא’ – שיעלו עם קהל מצומצם של מלווים עד 10 אנשים.

ההדלקות יתקיימו בזמנים שונים ובהן תתאפשר שהייתם של עד 30 אנשים בעלי שהייה מיוחד (10 בכל הדלקה) שאינם תושבי מירון, להוציא אנשי ביטחון חירום והצלה.

לצורך קיום התפילה במתחם ציון הקבר, יאפשר השר השתתפות של עד 30 אנשים לנציגי משפחות הנספים באסון מירון וייצוג למי שמשכנו במושב מירון ובכלל זה ייצוג הולם לנשים.

השר פרוש יפעיל נוהל שיאפשר כניסת חמישה עיתונאים ממדיות שונות, לאורך כל היממה.

בחוק נקבע כי יוטל קנס מנהלי קצוב לצד קנס לפי חוק העונשין על השוהה במתחם מירון או בכל אחד מן המתחמים בזמן ההילולה ללא היתר.

כמו כן יוטלו קנסות על המארגן או המבצע הדלקה, המארגן או העורך אירוע נוסף במתחם מירון בזמן ההילולה והמשכיר יחידת אירוח שלא לבעלי היתרי שהייה.

השר מאיר פרוש במליאה: “אני דומע בכאב”

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר על בימת המליאה לפני אישור החוק:

“אישית עבורי זהו לא חוק קל, זהו חוק כואב מאוד, אין לי איך לתאר לכם במילים, מה המשמעות עבורי שמירון יהיה סגור השנה בפני הציבור הרחב. בשנה שעברה לקחתי את האחריות על הגעתם של מעל 200 אלף איש שזכו להיות בהילולת רשב”י בשמחה ובבטחה. בסוף היום, כשהכל עבר בשלום, לא יכולתי שלא לדמוע מהתרגשות.

השנה אני דומע בכאב יחד עם אחי אנשי מירון, שבשבילם לא להיות במירון בל”ג בעומר זה דבר שבלתי נתפס, ולצערנו זה קורה שוב, לחלקם כבר בפעם השלישית או הרביעית בתוך 5 שנים.

אני עולה בתקופה האחרונה יחד עם הפרויקטור הרב יוסי דייטש לבתי גדולי ישראל, אדמו”רים ורבנים חשובים, אנחנו מציגים בפניהם את המצב המורכב, ומעבירים גם מסרים בהתאם לציבור. חשוב מאוד שנעשה כל שנדרש בכדי לשמר את המסורת במירון, עם הדלקות מצומצמות שנותנות תחושת שייכות לכלל הקהלים.

על כן, על פי החוק שאנו מאשרים כעת, יתקיימו 3 הדלקות השנה במירון, לצערי למעשה ללא קהל. על גג הציון תתקיים ההדלקה המסורתית בת מאות השנים והיא מסורה ונתונה בידי האדמו”ר מבאיאן, ובכדי לפעול בשוויוניות לקהלים אחרים, יתקיימו בל”ג בעומר במתחם בני עקיבא, בשעות שונות, הדלקות של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, ורבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו.

מעבר לכך, יתאפשר לקיים מניין מתפללים ביום ההילולא בציון הקדוש, וזאת, דווקא, מקרב תושבי מושב מירון בלבד – כפי דרישת המשטרה, כי אין אפשרות מבצעית לבצע לפי התוכנית שלי עלייה של נציגי קהילות שהם בעלי מסורת של שנים כפי שהוצע בתחילה, וזאת לאור המצב הביטחוני. חשוב להדגיש את זה, סיכמנו עם המשטרה שהציון לא ייסגר, שערי הרשב”י לא ינעלו, המסורת תישמר”.

כך העיתונאים יסקרו את ההילולא

משרד ירושלים ומסורת ישראל פרסם הערב כי בהתאם לחוק והסיכומים במהלך הדיונים בוועדה לביטחון לאומי, בתיאום עם משרד המשפטים, ובהתייעצות שהתקיימה עם ארגוני העיתונאים, זה הנוהל שנקבע בכדי לאפשר את שימור חופש העיתונות, תוך הקפדה על שמירה על חיי אדם ועמידה בהנחיות פיקוד העורף:

• סיקור ההילולא יכלול את סוגי מדיה הבאים, בכל זמן נתון: צלם סטילס, צלם טלוויזיה, כתב רדיו, כתב עיתונות כללית, כתב עיתונות חרדית ודתית.

•  העיתונאים יבחרו במסגרת הגרלה נפרדת לכל סוג מדיה.

•  ביום ל”ד בעומר יבוצע הסיקור התקשורתי לפי לפי הסדר הבא:

1. הדלקת האדמו”ר מבאיאן
2. הדלקת הגרש”מ עמאר.
3. הדלקת הגר”ש אליהו.
4. מהשעה 04:00 עד השעה 08:00.
5. מהשעה 08:00 עד השעה 12:00.
6. מהשעה 12:00 עד השעה 16:00.
7. מהשעה 16:00 עד השעה 20:00.
8. מהשעה 20:00 עד השעה 00:00.

•  המשרד יערוך חמש הגרלות, אחת עבור על סוג של מדיה, במסגרת כל הגרלה ישלפו שמונה שמות אשר מועד הסיקור שיוקצה להם יהיה לפי סדר עלייתם בגורל (לדוגמא: במסגרת הגרלה לסוג המדיה של צלמי סטילס, הפתק הראשון שישלף יוצמד להדלקה לפי סעיף 1, הפתק השני יוצמד להדלקה לפי סעיף 2 וכן הלאה).

•  בהדלקה של הגר”ש אליהו ייבחר עיתונאי מהעיתונות הדתית מתוך הנרשמים להגרלה כנציגי העיתונות החרדית והדתית. בהדלקות של האדמו”ר מבאיאן והגרש”מ עמאר ייבחרו עיתונאים מהעיתונות החרדית מתוך הנרשמים להגרלה כנציגי העיתונות החרדית והדתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות