קרעי הזהיר – ולפיד התבכיין: מאיים שישלח פקחים לסתום לי את הפה

לאחר שפקחי משרד התקשורת החרימו ציוד של AP בטענה כי סייעה לאל-ג'זירה, לפיד תקף: "טירוף של אנשי קרעי" • קרעי השיב: "גם אם אתה תחליט להפוך לפרילנסר של ערוץ טרור, אדאג שהפקחים יגיעו גם אליך • התגובה המביכה של לפיד גררה מתקפה עליו ברשת
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשפ"ד / 21.05.2024 21:23

בעקבות הפרה של ‘חוק אל-ג’זירה’: משרד התקשורת החרים היום (שלישי) ציוד צילום ועצר את השידור החי של סוכנות הידיעות AP, שצולם משדרות ותיעד את פעילות חיילי צה”ל בתוככי עזה. על פי משרד התקשורת, הסוכנות העבירה את החומרים שצילמה לערוץ אל-ג’זירה, שפעילותו בישראל נאסרה.

פקחי המשרד הזהירו את AP כי בכך היא עוברת על החוק בישראל, טרם החרמת הציוד ועצירת השידור.

מי שתקף את ההחלטה היה ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שתקף בחריפות את שר התקשורת שלמה קרעי. קרעי לא נותר חייב, תקף בחזרה – עם אזהרה בצידה.

העימות בין השניים, והתגובה המביכה במיוחד של לפיד, גררו סערה ברשת החברתית.

לפיד צייץ: “החרמת הציוד של ap, סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, בידי אנשיו של שלמה קרעי, היא מעשה של טירוף. זה לא אל ג’זירה, זה כלי תקשורת אמריקאי שזכה ב-53 פרסי פוליצר”, כתב לפיד והאשים: “הממשלה הזו מתנהגת כאילו החליטה לוודא בכל מחיר שישראל תנודה בכל העולם. הם השתגעו”.

דקות ספורות לאחר מכן, הגיב לו שר התקשורת שלמה קרעי: “יו”ר האופוזיציה הנכבד, ‘אנשיו של שלמה קרעי’ הם גורמי המקצוע המסורים של משרד התקשורת המקיימים את הוראות החוק והחלטות הממשלה”.

קרעי הזהיר את לפיד: “אגב, גם אם אתה(!) תחליט להפוך לפרילנסר של ערוץ טרור המסכן את לוחמינו ותשדר להם מיקומים של כוחותינו עם מצלמה שלך, אדאג שפקחי משרד התקשורת יגיעו אליך. תתבייש”.

עוד כתב שר התקשורת: “להזכירך, החוק והצווים שנחתמו פה אחד בממשלה, בתמיכה גורפת של כלל גורמי הבטחון, קובעים שיש לתפוס מכשירים המשמשים לאספקת תכנים של אלג׳זירה מכל אדם או תאגיד. כל שכן במקרה הזה שאנשי ap הוזהרו לפנים משורת הדין כבר בשבוע שעבר וסירבו להפסיק לתת שירות לערוץ הטרור הזה. נמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שינסה לפגוע בלוחמינו ובבטחון המדינה גם אם זה לא מוצא חן בעיניך”.

ומה ענה לו יאיר לפיד?

“אחרי שסיים להבאיש את ריחה של ישראל בעולם, השר קרעי מאיים עלי שישלח לי פקחים, כמו במשטרים הכי אפלים שבהם שרים שולחים אנשים לסתום את הפה לראש האופוזיציה. לא יילך לו, הם לא ישתיקו אותנו”.

הגולש דני הגיב: “12 שנות לימוד היו אמורות להקנות לך את היכולת להבנת הנקרא” . איש התקשורת נתי קאליש תקף: “תקשיב אתה סתום ברמות הזויות. אם תפר את החוק – יגיעו אליך פקחים. מה יש לך נגד החוק?”

וגולש נוסף כתב: “לצערך בניגוד לחלק נכבד מהמצביעים שלך כולנו יודעים לקרוא עד הסוף והוא לא איים עליך ולא נעליים ואתה בהיסטריה ועם ייעוץ תקשורתי ממש גרוע בשבועיים האחרונים לפחות”.

 

בתוך כך, ארה”ב פנתה לממשלת ישראל וביקשה ממנה לחזור בה מהחלטתה נגד סוכנות הידיעות AP.

סוכנות הידיעות AP מסרה בתגובה: “מתנערים בחריפות מפעולת הממשלה הישראלית לנתק את הפיד החי הוותיק שלנו הצופה לעבר עזה, ואת החרמת ציוד AP. הכיבוי לא היה מבוסס על תוכן הפיד אלא על שימוש ממשלתי לרעה בחוק השידור-הזר החדש. אנו דוחקים ברשויות הישראליות להשיב את הציוד שלנו ולאפשר לנו לחדש את הפיד החי שלנו מיידית כך שנוכל להמשיך לספק את העיתונות החזותית החשובה הזאת לאלפי כלי-תקשורת ברחבי העולם”.

לבסוף, בהוראת ראש הממשלה, שר התקשורת הורה הערב להשיב את ציוד הצילום לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הבטחון.

משרד הביטחון יבחן את הסוגיה הביטחונית של השידור ממיקומים רגישים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות