נתניהו: “לא מודאג מנסיעות בעולם. בית הדין בהאג הופך למנודה”

ראש הממשלה התייחס בריאיון ל-ABC לאפשרות כי יוצא נגדו צו מעצר בין-לאומי: "התובע מלבה אנטישמיות. ההשוואה ביננו לחמאס - זה כמו להוציא צווי מעצר אחרי 11 בספטמבר נגד בוש ובן לאדן" • "התובע הטיל כתם כבד על בית הדין"
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ד / 21.05.2024 17:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי), בראיון שהעניק לרשת ABC,  לדרישה של התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג להוציא צו מעצר נגדו – בגלל מלחמת ‘חרבות ברזל’.

האם אתה מודאג לגבי נסיעות בעקבות צו המעצר הזה?

נתניהו: לא, אני לא מודאג לגבי נסיעות. אני לא מודאג כלל לגבי הסטטוס שלנו. אני חושב שהתובע צריך להיות מודאג לגבי הסטטוס שלו כיוון שהוא באמת הופך את בית הדין הפלילי הבין-לאומי למוסד מוקצה. אנשים לא מתייחסים למוסד הזה ברצינות. הם רואים בזה דבר פוליטי. אני מקווה שהשופטים של בית הדין לא יאשרו את מה שאומר התובע כיוון שזה יהפוך אותם לבית דין בלתי מוסמך.

“ישראל נלחמת במלחמה צודקת שאיננה שלנו לבד. אנחנו נלחמים את מלחמתן של כל הדמוקרטיות כיוון שאם דמוקרטיות עכשיו עומדות מול מצב שבו, לאחר שהן נקטו במאמצים אדירים להוציא אנשים מאזור סכנה, לספק סיוע הומניטרי בהיקף עצום, אם נאמר להן אחרי כן שהן יועמדו לדין כי הטרוריסטים שנלחמים בהן עושים שימוש באזרחים כמגן אנושי אז אחרים יעשו זאת שוב וכל דמוקרטיה תעמוד לדין. אנחנו הראשונים…”

נתניהו הוסיף: “התובע מלבה אנטישמיות. ההשוואה ביננו לחמאס – זה כמו להוציא צווי מעצר אחרי 11 בספטמבר נגד בוש ובן לאדן”.

הוא תקף: “אני חושב שזה אבסורד. זה מעבר לשערורייתי. הוא אמר שאנחנו מונעים מים מעזה, הוא מייצר האשמה שקרית. אנחנו מספקים כמעט חצי מהמים של עזה. הוא גם אמר שאנחנו מרעיבים אנשים. אנחנו מרעיבים אנשים? אנחנו מספקים חצי מיליון טונות של אוכל ותרופות ב-20 אלף משאיות.

“אין לנו מדיניות הרעבה, אנחנו במדיניות של מקסימום הכנסת סיוע ולא עוצרים במכוון שום דבר. יש לנו מחוייבות לאפשר למשאיות להיכנס לרצועה וכמו שאמרתי אפשרנו ל-20 אלף משאיות להיכנס, תיקנו את הכביש כדי שהן ייכנסו. אז מי מונע את זה? חמאס הוא זה שבוזז אותן”.

הוא הוסיף בהתייחס להאשמות של התובע: “יש לנו מדיניות הפוכה – להגן על אזרחים. שלחנו מיליון הודעות לאנשים בעזה, משהו שאף צבא ואף ממשלה לא עשה בלוחמה מודרנית אורבנית. אנחנו מוותרים על גורם ההפתעה, אומרים לאנשים לברוח מסכנה ולתת לנו לסיים את המלחמה נגד הטרוריסטים”.

ראש הממשלה טען בריאיון כי התובע בהאג “עושה דמוניזציה לישראל ומייצר סימטריה מטעה בין ההנהגה הדמוקרטית של ישראל והטרוריסטים”. לדבריו, “התובע הטיל כתם כבד על בית הדין, הופך אותו למנודה. מדינות לא לוקחות זאת ברצינות, כולל הנשיא ביידן ומחוקקים – שמתכננים להטיל סנקציות נגד התובע”.

ראש הממשלה נשאל בריאיון באשר לתוכניות ‘היום שאחרי’ בעזה – והשיב: “יש לי תוכנית ליום שאחרי המלחמה. היום שאחרי – זה היום שאחרי חמאס. צריך קודם לחסל אותו, ואחר כך לפרז את הרצועה. לישראל תהיה יכולת לפעול ו’לנקות’ טרור חוזר”. הוא הבהיר: “בעזה יהיה ממשל אזרחי של עזתים שאינם אנשי חמאס, יחד עם מדינות ערביות מתונות והקהילה הבינלאומית – ושלא רוצה להשמיד את ישראל. הדרך לשלום עוברת רק דרך הניצחון”.

דבריו של נתניהו מגיעים יממה לאחר שהתובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג, כארים חאן, הודיע שביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה, שר הביטחון גלנט וגם נגד בכירי חמאס הנייה, דף וסינוואר.

המשמעות של הוצאת צו מעצר היא שכל 123 המדינות החתומות על אמנת רומא, חייבות לכבד אותו ולעצור את האדם שנכנס לשטחן. ארה”ב, למשל, אינה נמנית על אחת המדינות הללו – אך בריטניה, צרפת, קנדה ומדינות רבות באירופה כן. על כן, במידה ויוצאו צווי מעצר, נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס ל-123 המדינות החתומות על אמנת רומא, מחשש שיעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות